Activitats tema 6: Els factors impulsors de l'imperialisme.
6. Quines causes econòmiques van propiciar el colonialisme?
- Nous mercats per vendre l’excedent de la seva producció industrial.
- Volien comprarmatèries primeres i productes colonials al millor preu possible.
- Invertir els seus excedents de capital a llocs, fora d’Europa, on la mà d’obra, més barata, els permetés obtenir beneficis més grans.
-Augment de la població europea.
- Va estimular l’emigració cap a altres continents.
7. Explica els interessos polítics que van portar els estats europeus a defensar l’expansió imperialista.
Totsels governs ambicionaven construir imperis colonials per augmentar el seu prestigi i el seu poder internacional.
2. CONQUESTA, ORGANITZACIÓ I EXPLOTACIÓ COLONIAL
4. Com s’organitzaven el governsi l’administració colonials, segons els diferents tipus de colònies?
- Colònies d’explotació Eren els territoris destinats fonamentalment a l’explotació econòmica.
- Colònies de poblament Rebienuna nombrosa població europea que hi emigrava pe establir-s’hi de manera permanent (colons).
- Protectorats Eren els territoris els quals hi havia estats estructurats amb reconeixementinternacional.
3. ELS GRANS IMPERIS COLONIALS
5. Explica quins van ser els grans imperis colonials. Quins territoris van ser ocupats a Àfrica i a Àsia?
- L’Imperi Britànic Posseïa el major impericolonial i controlava les rutes comercials marítimes.
- L’Imperi Francès Era el segon imperi colonial mes gran.
- Els imperis Extraeuropeus: Els Estats Units i el Japó EU: Van intervenir en l’elecciódels governs i en els afers interns d’aquests països, que van quedar sotmesos als interessos econòmics de les grans companyies nord-americanes. Japonès: Va ser el resultat de la modernització sociali de la industrialització del país.
- A l’Àfrica van ser ocupats els territoris de: Gran Bretanya, Franca, Alemanya, Itàlia, Portugal, Belgues i els Estats Independents.
- A l’Àsia van ser...
Regístrate para leer el documento completo.