batxillerato
- Joaquim Rubió i Ors: Escriptor vinculat al Romanticisme, després de la publicació de l'oda La Pàtria de Bonaventura Carles Aribau el 1833, es pot dirque la Renaixença catalana no va començar veritablement fins que Joaquim Rubió va escriure el seu manifest el 1841 i es van celebrar els Jocs Florals el1859.
-Serafí Pitarra: Dramaturg, poeta i empresari teatral. Ell parodiava la mitificació de les grans figures de la història catalana.
- Valentí Almirall: Polític iperiodista. Va ser el primer a formular la doctrina del fet diferencial català a Lo catalanisme. Per això va ser la figura cabdal en la definició del catalanisme polític.- Josep María Vallès i Ribot: Polític republicà català.
- Francesc Pi i Margall: fou un polític català que va ser el segon president del govern de la PrimeraRepública Espanyola l'any 1873. El seu mandat va durar només trenta-vuit dies.
- Josep Torras i Bages: fou un eclesiàstic i bisbe català, màxim representant al seutemps del nacionalisme català conservador i catòlic.
-Enric Prat de la Riba: fou el primer president de la Mancomunitat de Catalunya (1914–1917) i un delsprincipals artífexs del ressorgiment del sentiment nacional català del segle XIX. Participà en la redacció i aprovació de les Bases de Manresa.
- Sabino de Arana: Va ser unpolític i ideòleg, considerat el pare del nacionalisme basc.
- Rosalía de Castro: Poeta i novel•lista espanyola que va escriure tant en llengua castellana com engallega.
- Blas Infante: Va ser un notari i polític espanyo. Es considerat el pare de la pàtria per haver sigut el màxim ideòloga del andalusisme polític.
Regístrate para leer el documento completo.