Biografia
René François Ghislain Magritte va néixer el 21 de novembre de 1898 a Lessines (Bèlgica) i va morir a Brussel·les el 15 d'agost de 1967.
Va ser un pintorsurrealista. Conegut per les seves enginyoses i provocatives imatges, pretenia amb el seu treball canviar la percepció de la realitat i forçar a l'observador a fer-se hipersensitiu al seu entorn.
A lahistòria, va passar com un dels pintors surrealistes més importants del món amb Dalí i Ernst.
El Surrealisme és una de les avantguardes artístiques de la primera meitat del s.XX a Europa.
Va començar apintar des de molt jove, el 1910. Dos anys més tard va ocórrer un fet que li va marcar de per vida: la seva mare es va suïcidar ofegant-se en un riu. René era present quan van trobar el cos, i es diuque això va influir en una sèrie de pintures que va realitzar entre 1927 i 1928, en les que enfosqueix les cares dels personatges que hi apareixen.
El seu estil consisteix en la representació defigures d'un realisme increïble i una tècnica molt minuciosa en contextos poc corrents, creant situacions sense sentit. A això se li va cridar realisme màgic.
Per això és comú trobar a les obres deMagritte trens voladors, objectes gegants o una pluja d'homes.
La il· lusió òptica és emprada en molts dels seus quadres.
René Magritte realitza els seus primers cursos de pintura en Châtelet.
El1915 comença a fer les seves primeres obres en la línia del impressionisme.
Entre 1916 i 1918 estudia a l'Acadèmia de Belles Arts de Brussel·les.
René Magritte exposa per primera vegada al Centred'Art de Brussel·les en 1920 al costat de Pierre-Louis Flouquet, amb qui comparteix un estudi. Després del servei militar, treballa temporalment com a dissenyador en una fàbrica de paper.
El 1923,Magritte participa amb Lissitzky, Moholy-Nagy, Feininger i Paul Joostens en una exposició al Cercle Reial Artístic.
A partir de 1926 l'estil de Magritte, canvia poc, entre 1928 i 1930 investiga...
Regístrate para leer el documento completo.