Biologia Evolucio 1

Páginas: 3 (615 palabras) Publicado: 9 de junio de 2015
El registre fòssil constitueix una altra prova a favor del canvi de les espècies amb el temps, tot i que, malgrat la seva importància, ni és l’única, ni és la més poderosa.
Alguns científicsafirmen, amb raó, que fins i tot sense fòssils l’evolució seria un fet innegable recolzat en les altres sòlides evidències de què disposem.
Els fòssils són objectes extraordinaris, finestres a altres eres.La majoria de fòssils corresponen a fragments d’antics éssers vius (un os, una fulla); altres són els motlles d’éssers aquàtics antiquíssims (ammonits, trilobits). De vegades, els paleontòlegs trobenjoies enterrades, restes quasi completes de grans animals que desperten la nostra imaginació (amfibis de més de quatre metres de llarg, antigues aus de tres metres d’alçada, pelicosaures, dinosaures,rèptils voladors, balenes amb potes, etc.).
La presència de fòssils ens demostra que:
Les espècies de les diferents èpoques són diferents entre elles
En la majoria del registre fòssil s’observa unatransició entre diferents espècies similars
De vegades s’observa un canvi brusc en el registre fòssil d’una era. Aquests canvis corresponen a les grans extincions.

ANATOMIA COMPARADA
Òrgans homòlegs:les homologies assenyalen un avantpassat comú de les espècies que les presenten. Així, tots els amfibis, rèptils, aus i mamífers comparteixen una espècie ancestral comuna, que presentaria cinc <>de tres falanges a les parts distals de les seves extremitats.
Les homologies no es limiten a les extremitats (la mateixa anàlisi serviria per a les mandíbules i orelles que hem vist anteriorment);ni tan sols es limita als vertebrats.

Òrgans anàlegs: hi ha un altre concepte en anatomia comparada que es pot prestar a confusió amb les homologies. Ens referim a les analogies.
Una característicacomparada entre diverses espècies és anàloga quan és similar en aspecte, però té un origen evolutiu diferent en cadascuna d’elles.
Per exemple, existeixen moltes espècies adaptades a la vida marina....
Leer documento completo

Regístrate para leer el documento completo.

Estos documentos también te pueden resultar útiles

  • Evoluci n humana 1
  • EVOLUCI N DE LA WEB 1
  • Biologia de biologia 1 de secundaria
  • Biologia 1
  • Biologia 1
  • Biologia 1
  • Biologia 1
  • Biologia 1

Conviértase en miembro formal de Buenas Tareas

INSCRÍBETE - ES GRATIS