Breve Historia de Casi Todo Cap.7
7.1. Quan i per què es considera que la Química va nàixer com a ciència seriosa i
respectable?
Va ser en 1661, quan Robert Boyle, va publicar "El químic escèptic", la primera obra que distingeix entre químics i alquimistes.
7.2. Qui i quan va descobrir el fòsfor? Quin element esperava obtenir aquest personatge en realitat?
Va ser un alemany anomenatHennig Brand en 1675, ell, però, volia transmutar orina humana en or.
7.3. A quins investigadors se'ls atribueix, respectivament, el descobriment de l'oxigen i del clor? Qui va aïllar aquests elements realment per primera vegada? Quins altres elements va descobrir aquest investigador? Per què no se li ha reconegut cap d'aquests descobriments?
El descobriment de l'oxigen se'l atribueix aJohn Priestley, i el del clor, a Humphry Davy.
Aquestos dos elements, juntament amb el fluor, manganès, bari, molibdè, tungstè i nitrogen, varen ser descoberts per Karl Scheele. Cap d'aquestos elements se li han reconegut a ell, per que no va aconseguir publicar els seus descobriments a temps, o simplement no va aconseguir la suficient atenció com per a que ho publicassen, per un motiu o per altre.7.4. Antoine-Laurent Lavoisier (1743-1793) va introduir la química en l'edat moderna, malgrat no descobrir cap element químic. Quines van ser les seues aportacions fonamentals a la química?
-Va ajudar a elaborar el sistema mètric.
-Va ser coautor del manual "Mètode de nomenclatura química", que es va convertir en guia normativa per als noms dels elements.
-Va refutar la idea del flogist iels aires mefítics.
-Va identificar l'oxigen i l'hidrogen com el que eren i els va donar als dos seus noms moderns.
-Va ajudar a introduir rigor, claredat i mètode en la química.
-Va demostrar que un objecte oxidat no perd pes, sinó que el guanyava.
-Va establir les bases perquè més tard es desenvolupés la conservació de la massa.
7.5. El gran desenvolupament de la química al segle XVIII vapatir una “frenada” durant les primeres dècades del XIX.
a) Resumiu breument els motius d'aquest alentiment.
Això es va deure en part a les limitacions de l'instrumental i en part a causes socials, ha que química era una ciència per a homes de negocis, per als que treballaven amb el carbó, la potassa i els tints, i no per a cavallers.
b) Un exemple d'aquest fet va ser l'importantdescobriment de cert fenomen per
part no d'un químic sinó d'un botànic. Qui era aquest botànic, de quin fenomen es tracta i quan el va descriure?
Va ser Robert Brown, al 1827, el que va observar va ser que petits grans de pol·len suspesos en aigua es mantenien indefinidament en moviment, per molt temps que se'ls deixés reposar. Aquest moviment s'anomena com “moviment Brownià”.'
7.6. Al 1799 va serfundada a Londres la Institució Reial la qual durant un temps va ser pràcticament l'única societat important que va fomentar activament la Química:
a) Qui va fundar-la?
Els fundadors van ser: Henry Cavendish, George Finch, Sir Thomas Bernard i Sir Benjamin Thompson
b) Quines van ser les seues principals aportacions al coneixement científic?
Es va descobrir el potassi, sodi, magnesi, calci,estronci i l'alumini
c) L'activitat d'aquesta societat va ser impulsada especialment per un jove químic. De qui es tractava i quina va ser la seua principal aportació a la química?
Va ser un jove brillant anomenat Humphry Davy, i va inventar la electròlisi.
7.7. Comenteu breument les aportacions al desenvolupament de la Química de:
a) Avogadro:
Avogadro va establir que dos volums igualsde gasos, siguin del tipus que siguin, si es manté invariable la pressió i la temperatura, contenir el mateix nombre de molècules. Aquest principi va ser conegut com Principi d'Avogadro.
b) Dalton:
Va ser la primera persona que va predir la naturalesa de l'àtom.
c) Berzelius:
Berzelius va introduir un nivell molt necessari d'ordre en les coses en decidir que calia abreujar els elements...
Regístrate para leer el documento completo.