cafsadfas
Páginas: 3 (506 palabras)
Publicado: 2 de marzo de 2014
La pau armada (1890-1914)
Després de la seva unificació, Alemanya es va convertir en la potència rectora de la política internacional, gràcies a la políticadel canceller Bismarck. Bismarck va idear un sistema d'aliances entre Alemanya, Àustria i Rússia, al qual també es va associar Itàlia, que pretenia aconseguir dos objectius:
•L' aïllament de França,ja que la pèrdua d'Alsàcia i Lorena després de la guerra del 1870 havia alimentat el desig de revenja dels alemanys i convertia França en un adversari potencial.
•El manteniment de l'equilibri alsBalcans: Bismarck sabia que Àustria i Rússia tenien interessos contraposats als Balcans i que aquestes tensions podrien ser l'origen d'un conflicte europeu.
La mort de l'emperador alemany Guillem Iva portar al tron Guillem II, partidari d'una política més agressiva a Europa i d'expansió imperialista, la qual cosa va provocar la destitució de Bismarck (1890).
Es va iniciar, així, un nouperíode en les relacions internacionals, anomenat pau armada (1890-1914) que es caracteritzà pel següent:
•Les potències europees es van agrupar en dos blocs militars enfrontats. Alemanya, Àustria i Itàliavan firmar la Triple Aliança. D'altra banda, l'agressiva política exterior de Guillem II va portar França, Rússia i el Regne Unit a formar la Triple Entesa (1907). Rússia va abandonar l'aliança ambAlemanya a causa dels problemes als Balcans.
•La por mútua va portar a una intensa cursa d'armaments.
En aquest ambient de desconfiança i tensió, qualsevol enfrontament podia donar origen a unaconflicte a gran escala.
La crisi de l’estiu del 1914
El 28 de juny de 1914, l'hereu de l'Imperi austrohongarès, l'arxiduc Francesc Ferran i la seva esposa, van fer una visita oficial a Sarajevo perdemostrar la sobirania austríaca a Bòsnia. Tots dos van morir en un atemptat comès per un terrorista serbi.
L'assassinat de Francesc Ferran a Sarajevo
Aquest fet va ser aprofitat per Àustria per...
Leer documento completo
Regístrate para leer el documento completo.