Charles Darwin
Charles Darwin va ser un pensador independent . Les seves idees sobre els orígens de la vida i la selecció natural, o la supervivència dels més dotats, han dut a terme una influència duradora en la ciència i el pensament moderns.
Darwin als 22 anys va anar a fer una expedició científica al voltant del món, va durar cinc anys i va recollir molta informació hidrogràfiques,geològiques i meteorològiques. Les seves observacions li van portar a desenvolupar la teoria de la selecció natural.
També va introduir el concepte que els organismes emparentats descendien d’uns avantpassats comuns i el concepte de que la Terra no era estàtica sinó que estava evolucionant.
La idea de la evolució orgànica no era nova. Havia estat proposada per Lamark, que va dibuixat el primerdiagrama evolutiu des dels éssers unicel·lulars fins a l’home. Però no va presentar proves ni evidència sobre el perquè els animals s’aproximaven cada vegada més proper a la perfecció ni com aquests caràcter es transmetien de generació a generació.
Avui dia la teoria darwinista és acceptada en els seus termes generals, gracies als nous descobriments en genètica que han pogut afegit en la selecciónatural que les mutacions dels progenitors al combinar-les dóna lloc a una espècie amb característiques diferents. D’altra banda la idea de que les espècies es van perfeccionant es nega perquè durant la història de la vida s’han produït fissures dràstiques i paralització en el desenvolupament de l’evolució, de manera que aquesta ha tingut que començar de zero diverses vegades.
La seva vida:Infantesa i Joventut
Charles Robert Darwin va néixer el 12 de febrer de 1809 en Shrewsbury, Anglaterra. Va ser el cinquè fill del matrimoni de Susannah Wedgwood i del doctor Robert Waring Darwin.
Els seus avis van ser dos grans pensadors originals i amics de La Societat Lunar: El avi patern, Erasmus Darwin metge, filòsof i poeta, va escriure sobre l’evolució a Zoonomia. El seu avi matern,Josiah Wedgwood va ser un famós ceramista.
Quan Charles tenia nou anys, el seu pare el va envia com el seu germà, Erasmus, a un internat prop de casa. Era un bon col·legi de Shrewsbury, dirigit estrictament, a l’estil de l’època. A Charles no li agradava la història antiga, ni els clàssics. Ell volia ser a l’aire lliure, muntant a cavall, caçant, pescant, fent llargues passejades pel camp icol·leccionant objectes. S’escapava a casa sempre que podia. Li agradava fer experiment de química al cobert de “The Mount” amb el seu germà. Els companys del col·legi li deien “Gas”.
El pare volia que Charles continuï amb la tradició familiar i que acabessis sent metge igual que ell. Als disset anys va a la universitat d’Edimburg per estudiar medicina, no li van agradar les classes de medicina perquèoperaven sense anestèsia, el preferia les ciències naturals: química, geologia, zoologia, botànica.
En la universitat va conèixer el professor Edmund Grant, un zoòleg, que el va ensenyar com dissecar criatures marines al microscopi. El seu professor d’història natural, Robert Jamenson, va fundar la Societat Pliniana on Charles va presentar la seva primera comunicació científica. John Edmonstoneun esclau de color el va ensenyar com dissecar ocells, i amb ajuda de William MacGillivray es va interessar en la zoologia. Charles no volia ser metge i se’n va d’Edimburg al cap de dos anys d’ingressar.
El Dr. Darwin desesperat decideix que Charles serà un clergue a en una agradable parròquia camperola. L’envia al Christ’s College de la Universitat de Cambridge. Allí va troba classes que livan interessar molt i hi assisteix: particularment les del professor John Stevens Henslow, clergue i botànic, qui va infondre a Charles el gust per la geologia.
Viatge amb el Beagle
Desprès de acabar els exàmens finals se’n va anar a una excursió geològica pel nord de Gal·les durant tres setmanes acompanyat d’Adam Sedgwick, reverent i geòleg. Quan torna a casa, li arriba una carta del...
Regístrate para leer el documento completo.