Comentario Pelicula "2001. Space Odisey" (Catalan)

Páginas: 2 (403 palabras) Publicado: 26 de enero de 2013
2001: una odissea de l'espai

1. Presentació de la pel·lícula
Any i lloc de realització: 1968, U.S.A.
Durada: 139 minuts.
Director: Stanley Kubrick
Música: Johann Strauss, Richard Strauss,György Ligeti, Aram Khatxaturian i Harry Dacre.
Gènere: Ciència-ficció, aventura.
Sinopsi de tota la pel·lícula: Apareix primerament un gran pròleg, protagonitzat per un grup de simis i que gira alvoltant de descobriment d’un monòlit i el començament de la utilització d’eines (a partir d’un os). A continuació apareix la vida quatre milions d’anys després, l’any 2001, la pel·lícula es centra enla historia d’una nau espacial i les persones que hi ha a dins que estan investigant el descobriment d’un monòlit no identificat.

2. Descripció dels esdeveniments i representació personal (delpròleg)
- Absència d’imatge completa, de sobte apareix la terra i el sol que surt pel darrere. Podria ser la representació de la creació a partir del no-res.
- Apareix un camp amb unes muntanyes alfons, es la posta de sol.
- Canvia l’escena, hi apareixen uns simis i uns animals semblants a un porc anomenats capirs al costat.
- Apareix un tigre de darrere i mata finalment a un dels simis que hihavia al grup. Representació de la necessitat de matar per a sobreviure.
- El grup de simis comencen a cridar alterats, hi ha rivalitat entre grups relacionada amb l’aigua.
- Tenen la necessitat deresguardar-se, per això estan en una cova tots.
- Pel matí, un dels components del grup de simis s’aixeca i comença a cridar com si hagués vist alguna cosa que l’hagués espantat. El simi s’acosta cap aa un monòlit que ell ha descobert i el grup l’acompanya. El grup sencer comença a observar-lo i investigar-lo. Un dels simis s’atreveix a tocar-lo. Personalment crec que es la primera mostra decreença cap a un esser que, suposadament, es superior als simis, en el cas de la pel·lícula.
- Canvia l’escena i es veu un simi assegut davant d’un esquelet d’un ésser viu ja mort, investiga i, amb un...
Leer documento completo

Regístrate para leer el documento completo.

Estos documentos también te pueden resultar útiles

  • 2001 A space oddyssey
  • Comentarios de catalan.
  • Comentari Català
  • Análisis De La Película 2001: A Space Odyssey (1968)
  • Análisis de la película ¨office space¨
  • Comentario De Una Película
  • comentarios de películas
  • Comentario Pelicula

Conviértase en miembro formal de Buenas Tareas

INSCRÍBETE - ES GRATIS