conocimiento coentifico
L'autor diu aquesta frase en el text: “L'escèptic té raó quan dubte de qualsevol cosa en particular, i s'equivoca quan dubta de tot en la mateixa mesura.” Estabé dubtar, ja que el dubte estimula la investigació, i la investigació és la base de la ciència. El coneixement ordinari investiga sense un mètode propi de la ciència, però la investigaciócientífica que es fa avui es el coneixement ordinari del futur. Per tant, sense el coneixement científic el coneixement ordinari no existiria tal i com el coneixem avui en dia.
Mitjançant la investigació,la ciència inventa conjectures que van més enllà del coneixement ordinari per tal d'explicar un coneixement especialitzat. Es important sotmetre aquestes conjectures a proves objectives. Lesconjectures es poden verificar molts cops, però un cop es refuta la conjectura, aquesta queda anul·lada i no és valida. Les proves es fan mitjançant l'experiència. Es a dir, els científics recreen elsexperiments dels altres en el seu propi laboratori amb les mateixes condicions i comparen el resultat.
Nomes qui té inquietud pot investigar, ja que per investigar fa falta tenir ganes de conèixer cosesnoves. El coneixement ordinari es basa en el sentit comú, es a dir tot allò que es pot veure. El coneixement ordinari no pot ser jutge del coneixement científic. El coneixement científic, és unconeixement especialitzat, que no esta a l'abast de tots, només per aquells que tenen un cert coneixement en un determinat tema i una certa preparació per dura terme les investigacions.
Mitjançant lesinvestigacions la ciència es supera, s'enriqueix i es millora ella mateixa dia a dia. Aquest proces es duu a terme amb el mètode científic. La investigació científica comença quan una hipòtesis nodona solució a cert problemes. Durant aquest temps la ciència avança d'una manera acumulativa, perquè tracta de millorar aquesta hipòtesis i no de començar-ne una de nova.
Quan Bunge diu que ens...
Regístrate para leer el documento completo.