Diarios_de_la_calle 1
GRUP:
NOTA:
Fitxa tècnica
Títol: Freedom writers
Dir.: Richard LaGravenese
Rep.: Hilary Swank, Patrick Dempsey, Scott Glenn, Imelda Stauton.
Any: 2007
Nac.: EUA
Dur.: 123 min.
1. Quinaproblemàtica social pateix el barri de Long Beach a la ciutat de Los Angeles? En quina mesura els ghettos o els barris socialment marginats dificulten la integració social?
A Long Beach hi han diferentsbandes on tu pertanys a una depenen de com siguis: negre, xino, sudamerica,etc.
2. Quina relació hi ha entre els diferents alumnes de l’aula? Quines coses en comú tenen els alumnes?
Els alumnes no estracten be entre ells perquè la majoria pertanyen a diferents bandes, on la gent d’una “raça” que no sigui la teva no pot ser ben tractada.
3. Com aconsegueix la professora el respecte mutu entre elsalumnes? Quin és el paper de l’escola i de l’educació en la tasca d’integrar membres socials marginats?
La professora comença a fer comparacions entre les coses que fan ells i les que van passar quanels nazis van matar a molts jueus nomès per pertanyer a aquesta religió. Els porta a un museo de Los Angèles per mostrar les coseqüencies que va tenir l’holocaust i els hi fa escriure diaris propis deexperiencies viscudes en el passat, en el present i coses que volen fer en un futur. També la professora s’involucra molt i organitza un sopar amb gent que va sobreviure al holocaust i allà elsestudiants s’adonen de moltes coses.
4. Què és un mediador i quina és la seva tasca?
És una persona que s’encarrega d’intervenir en una discusió o baralla per buscar una solución.
5. Penses que la famíliaha de contribuir a l’adaptació de l’alumne a l’escola? De quina manera?
Sí, perquè si tens un suport fora de l’escola t’adaptes molt més ràpid i vas amb més seguretat.
6. Qui és l’Anna Frank? Perquè s’impliquen els alumnes en la història d’Anna Frank? Quins paral·lelismes s’estableixen entre la vida d’aquesta noia i la d’ells?
Era una jueva que es va amagar dels nazis a una casa a Amsterdàm...
Regístrate para leer el documento completo.