Documento 20sin 20t tulo 1
A continuació us explicarem alguns monuments importants
Muralla romana de Tarraco
La muralla romana de tarraco tè uns 1000m dels4km originals.La construcció més antiga de la Tarragona romana són les muralles.Va ser construida entre el 217 i el 197 a.C. per defendres de les guerres púniques
Enaquesta foto podem veure la muralla romana de Tarraco.
En la muralla podem veure una escultura de una deessa
L'Amfiteatre
L´ amfiteatre es va construir en elcomençament del segle dos desprès de crist. Hi cabien 14.000 de persones.A les grades com més lluny estaves eres més pobre i com més prop estaves eres més ric.L´ amfiteatreestava al costat del mar i de les muralles,estava al costat del mar perque portaven el tigres i lleons des de l´Àfrica, quan portaven els lleons i tigres era mes fàcilportarlos al amfiteatre.Pels matins lluitaven homes contra lleons i per la tarda gladiadors contra gladiadors.
A continuació podem veure com es l´ amfiteatre.
El circEl circ de tarraco mesurava 325 metres de llarg i 115 metres de ample. Va ser construit el segle un desprès de crist. Hi cabien 23.000 de espectadors. Hi feien carreres decarros en total donaven sis voltes.
A continuació podem veure la forma del circ
El teatre
El teatre va ser construit al final del segle un abans de crist. Estavaconstruit al costat del fòrum de la ciutat. Hi cabien 12.000 de espectadors i va de deixar de funcionar els últims anys del segle dos despres de crist.
El fòrum de laciutat i provincial
Totes les ciutats romanes tenien una gran plaça, el forum.El forum provincial era el centre religiòs,politic,administratiu de la provincia romana.
Regístrate para leer el documento completo.