Drames Rurals
1. DRAMES RURALSOmbresVictorCatalà
2. Ombres“… seguí passejantd’una banda a l’altra, sota l’esplendiresaindiferent del cel i sobra la pau fecunda de la terra,l’ombra impenetrable de son misteri, el secret de sallarga i tristabogeria.”(pàg.253)
3. TRETS ARGUMENTALS
4. ESTRUCTURA INTERNA
5. PUNT DE VISTA NARRATIUPRÒLEG Narrador primera persona testimoni. “Ladansa folla feia vora d’un quart que durava i jo veia el pit de la dona muntar i baixar amb rapidesa i sentia son bleix fadigós i intermitent, com bufets d’una manxa” (pàg.237)HISTÒRIA Narradortercera persona observador exterior. “Aquella cada diumenge deixant-ho tot, se n’anava a passar la tarda al poble, i les dues cosines, totes soles xerramequejaven mateix que cotorres fins que es feiatard.” (pàg.238) EPÍLEG Narrador en primera persona.“...Nostra via contemporània, més que l’Appia ho fou de tombes, està vorejada de portadors d’Enigmes...”
6. TÈCNIQUES NARRATIVESNARACIÓ “...La Malenetava tardar més d’un més a tornar a casa sa cosina. Ja aquesta feia pensament d’anar a veure què li passava quan un dia, entre setmana, mentre son marit esmorzava se la veu arribar a la porta de lacuina...” (Pàg.239)DIÀLEG “-No digues, que alguna vos n’ha passada. –Res...Ella, que és una maniosa. –Vols-te jugar que li has pegat? –Déu m’ajudi, no!” (Pàg.242)DESCRIPCIÓ “L’alegria d’abrilresplendia en el cel sense núvols i sobre les terres conreuades. En l’horitzó es retallaven les muntanyes clares, com primes llaunes d’argent, i les esteses de faverars en flor embaumaven els aires amb unaflaire suau i exquisida...” (Pàg.235)
7. PERSONATGESPersonatges Principals:Meleneta: cosina de la Rita, 20 anys. Un dia es presenta a casa la seva cosina molt espantada. Ningú sap perquè, però acababoja i sola. Rita: cosina de la Meleneta. També té uns 20 anys. Cuida de la seva cosina.
8. PERSONATGESPersonatges SecundarisGeniset: Marit de la Rita i cosí de l’hereu.L’hereu “Sagristà”: Marit...
Regístrate para leer el documento completo.