Ed Fisica
Física.
Treball lesió:
Sindesmosi tibioperonea.
Nom: Josefina Camaño
Curs: 4t ESO C
Professor: Albert Mestres
2. Què és?
És una lesió poc freqüent del turmell pero que donamoltes molésties i limita el fer esport durant més temps que no pas un esguinç normal.
La sindesmosis és una articulació fibrosa que uneix dos ossos separats per una àmplia distancia, en aquest casla tibia i el perone,amb una làmina de teixit.
Es produeix quan l'articulació tibio-peronea distal es lesiona en una torçada del turmell en la rotació externa. És molt difícil de diagnosticar ja que asimple vista sembla una esguinç normal, per això s'han de fer moltes més proves,com ara la resonància.
3.Tractament
1.Tractament previ.
Gel.
Compresió: que serveix per eliminar la inflamaciólocalitzada i tenir una funció estabilitzada.
Repós i elevació de la zona afectada.
2.Tractament
Movilització anterior i posterios del peroné.
Embenats funcionals correctius que ajuden a
que la sangcirculi amb més facilitat a la zona afectada.
Exercicis per tornar al funcionament habitual recomanats pel metge.
Electroterapia (en pocs casos).
4.Experiència personal
Tinc els tendons hiperlaxosaixí que els esguinços se'm produeixen fàcilment, pero l'últim encara no m'ha deixat de fer mal desde octubre que me'l vaig fer al caure en una excursió pel bosc.
Vaig anar al metge i principalmentem van ficar un embenat de compresió i el vaig portar 3 setmanes. Quan me'l van treure vaig portar embant funcional correctiu durant 2 setmanes i feia exercicis recomants pel metge com ara la rotacióinterna i externa del turmell per millorar la movilitat.
Al veure que no milloraba van decidir fer-me una resonància per verificar si patia de Sindesmosis tibio-peronea i encara estic a la espera delsresultats.
5. Webgrafia
http://www.blogs.menshealth.es/salud/2010/02/lesion-de-la-sindesmosis-del-tobillo/
http://www.efisioterapia.net/articulos/tratamiento-esguince-tobillo...
Regístrate para leer el documento completo.