El cicle vital

Páginas: 10 (2308 palabras) Publicado: 22 de octubre de 2013


Tots els essers humans tenim certes característiques que són comunes per tots nosaltres a nivell somàtic, afectiu, intel·lectual, social i espiritual de la mateixa manera tots som biològicament semblants, però hi ha diferencies importants, sobretot si tenim en compte el diferents estadis del desenvolupament humà.
Noson iguals les característiques socials d'un nado amb tot per aprendre i dependent de la mare i les d'un adult totalment desenvolupat i integrat a la societat. Tampoc son iguals les característiques somàtiques d'un jove en el cim de las seves capacitats que les d'un ancià els òrgans somàtics del cual es van degradant paulatinament.
És per aquestes diferencies que dividim el desenvolupament humàen diverses fases o etapes per facilitar-ne l'estudi i la comprensió.
Ara bé, aquestes divisions si bé troben reflex en el desenvolupament biològic val a dir que son arbitraries, decidides per l'home i per tant poden variar d'un autor o erudit a un altre.
Em de tenir clar que aquestes divisions en edats son sempre parcialment subjectives i que les delimitacions per edats que se'n fa podenvariar d'un individu a un altre depenent de la seva maduració individual.
En aquest primer bloc veurem diferents classificacions que s'han fet d'aquestes etapes o fases que en conjunt anomenem El cicle vital.

Segons l'autor Erik Erikson:

- Infant …..............................1r any
- Infància...............................2 a 3 anys
- Preescolar edat del joc.......3 a 5 anys
-Edat escolar........................6 a 12 anys
- Adolescència......................12 a 20 anys
- Adult jove............................20 a 30 anys
- Adult....................................30 a 50 anys
- Vell.......................................Desde els 50

Segons Freud i Havighurst:

- Període prenatal ..................De la concepció al naixement
- Primerainfància...................Del naixement als 3 anys
- Preescolar............................Dels 3 als 6 anys
- Escolar.................................Dels 6 als 12 anys
- Adolescència........................Dels 12 als 18 anys
- Joventut................................Dels 20 als 35 anys
- Maduresa.............................Dels 35 als 50 anys
- Edat adulta...........................Dels 50 als 65
- Vellesao tercera edat..........Des dels 65 fins a la mort.
*La classificació típica de Freud incloïa únicament 5 etapes.

Jennifer Prior també fa una classificació en 5 etapes:

- Primera infància...................Del naixement als 4 anys
- Infantessa............................Dels 5 als 12 anys
- Adolescència.......................Dels 12 als 20 anys
- Edat adulta.........................Dels20 als 50 anys
- Vellesa...............................Dels 50 en endavant


Com podem veure les diferents classificacions varien en noms i en organització depenent de l'autor malgrat això veurem que cada una d'aquestes etapes esta clarament diferenciada per uns trets biològics, socials, espirituals... que li son propis.

A classe hem estudiat la següent classificació:

1.- Infància: Dela concepció als 11 anys
2.- Adolescència: Dels 11 als 19 anys
3.- Joventut (adult jove): Dels 19 als 40 anys
4.- Edat adulta (adult madur): Dels 40 als 65 anys
5.- Vellesa: Dels 65 anys fins a la mort.

És la que seguirem per detallar les diferents etapes i els canvis que experimenta el subjecte en el seu cicle vital.

1.- INFÀNCIA:

Per fer un estudi mes detallat d'aquesta Etapa tanamplia i amb moments tan diferents de desenvolupament la subdividirem en 4 fases.

1.1.- Fase prenatal.
1.2.- Fase de primera infància.
1.3.- Fase preescolar.
1.4.- Fase escolar.

1.1.- Fase prenatal:

Aquesta fase comença en el moment de la concepció, és a dir quan l'ovul i l'espermatozoide es combinen i creen la primera de les cèl·lules d'un nou esser.
La fase prenatal es...
Leer documento completo

Regístrate para leer el documento completo.

Estos documentos también te pueden resultar útiles

  • Ciclo Vital
  • Ciclo vital
  • Ciclo vital
  • ciclo vital
  • Ciclo Vital
  • Ciclo Vital
  • Ciclo vital
  • ciclo vital

Conviértase en miembro formal de Buenas Tareas

INSCRÍBETE - ES GRATIS