El frontal d'avià

Páginas: 2 (351 palabras) Publicado: 15 de febrero de 2012
Títol | Frontal de Santa Maria d’Avià |
Autor | Desconegut |
Cronologia | 1170 – 1190 |
Tècnica | Tremp sobre fusta |
Estil | Romànic |
Tema | Religiós |
Localització | MNAC (Barcelona) |CONTEXT
-Els frontals d’altar també són anomenats antipentis. Es van crear per aprofitar la fusta que hi havia davant de l’altar. Els primers es daten al s.IV d.C.
-Amb el pas del temps lesrepresentacions es van anar fent més complexes i es va canviar la seva situació passant a darrere l’altar o tablum. Amb aquest canvi es va crear una nova tipologia, el retaule (‘rere l’altar’).
ANÀLISITÈCNIC, FORMAL I ESTILÍSTIC
La tècnica que s’utilitzava era el tremp ( pintura preparada amb pigments en pols amb rovell ou que tenia la propietat d’assecar-se de pressa i adherir-se fermament)sobre fusta.
S’observa un cert hieratisme encara que les representacions estan molt humanitzades ja que encara que s’assemblin totes les cares tenen algun tret que les diferencia. Cal esmentar elnaturalisme dels moviments i de l’expressió dels personatges pròpies del gòtic i els elements arquitectònics, encara que es mantenen elements del Romànic com la perspectiva jeràrquica i l’ús de l’aurèola perals personatges sagrats.
S’utilitzen color purs com el negre, per a delimitar amb fines línies. Normalment dominen els blaus i vermells i la colradura (un vernís daurat) que substituïa el pa d’or.Està dedicat a la Mare de Déu, la qual està situada al centre de la taula simbolitzant el Tron de la Saviesa. El Nen Jesús és representat beneint les escenes de l’Anunciació i la Visitació queapareixen a la banda esquerra del frontal.
Les escenes es situen a banda i banda de la imatge central. A l’esquerra trobem l’Anunciació de l’arcàngel Gabriel i la Visitació dels tres reis de l’Orient; ia la dreta trobem el Naixement de Crist i l’Adoració dels tres reis mags o Epifania.
Cal destacar un tret important. Els tres reis mags són diferents. No apareixen diferenciades les diferents...
Leer documento completo

Regístrate para leer el documento completo.

Estos documentos también te pueden resultar útiles

  • Lobulo frontal.
  • Cargador Frontal
  • Cargador Frontal
  • Configuración del panel frontal y USB frontal
  • Cargador frontal
  • Cargador Frontal
  • lobulo frontal
  • Perspectiva Frontal

Conviértase en miembro formal de Buenas Tareas

INSCRÍBETE - ES GRATIS