Els Principis De L'Animació.
Però en si ens podríem situar des del paleolític quan els homes que vivien en les cavernes, dibuixaven escenes quotidianes (pintura rupestre), si anéssim viatjant per el temps veuríem com totes les culturesexpressen la seva vida, religió mitjan l'art.
La necessitat de moviment i espai no falta, cada cop en l'historia de l'art és veu que l'home intenta donar gestos a la figura humana, fins i tot als llavis, intenta explicar histories no tans sols religioses (que és el tema més representat en l'art) també des de la pròpia ment, és naturalesa humana crear, des de nadons quan comencen a dibuixar no nomésestem pintant el que veiem també el que sentim.
Llavors en el segle XIX va néixer les parodies en els diaris, seguides per el còmic més ampli i professional, i va arribar el cinema per fi, que va donar pas a l'animació. No podríem haver donat aquests pas tan gran sinó hagués sigut per Joseph Plateau i Simon Ritter que van inventar el Fenaquistoscopi, 7 anys després de que Peter Roger al 1824 vamostrar el seu treball titulat ''The persistence of vision with regard to moving objects (La persistència de la visió respecte als objectes en moviment)''. Aquest objecte consistia en donar a unes imatges en moviment continu mitjançant dos discs giratoris.
Parlant concretament d'aquest tema, ell dóna la primera explicació dels fenòmens de la persistència de la visió. Descriu que els objectesapareixeran en moviment si hi ha una interrupció entre la pantalla de cada imatge.
Al 1826 (no es pot confirmar qui i la data exactament a causa de manca de dates concretes) neix el Taumàtrop . Era un disc amb dibuixos separats en cada costat, en l'exemple que tenim a un costat hi havia la fotografia d'un ocell. El segon costat una gàbia. El disc va ser suspès entre dues peces de corda. Quan eldisc és re regitsy ràpidament l'ocell apareix dintre la gàbia.
Al 1834 el propi Plateau va crear el Zoòtrop, era una joguina òptica que girava per donar moviment i jugar amb la retina, ja que ens dona sensació que és mou.
Al 1891 va ser la primera projecció pública del Kinetoscopi de Thomas Edison que anteriorment va fer una investigació sobre les imatges en moviment, per realitzarpel·lícules animades.
Abans volia inventar una màquina amb el finançament de Muybridge que pogués fer moviment i so alhora, però mai ho va aconseguir.
El Kinetoscopi podia projectar 13 segons de pel·lícula.
En el mateix any George Eastman començava amb la manufactura del rotllos de pel·lícula amb base de nitro-cel·lulosa.
Ens hauríem de situar a l'any 1895 aproximadament per aquests succés,on els germans Lumière van projectar públicament la sortida d'uns obrers de la fabrica francesa de Lyon, aquest fet canviara la historia, apareixeria el cinema. Amb el Cinematògraf que era capaç de projectar imatges amb moviment. Això va causar un gran impacte a la societat, fins i tot espantar, era com si fos real! En una pantalla!
Ara donem un pas endavant amb l'animació, ThomasArmat i Charles Francis Jenkins va crear el Vitascopi que va poder projectar les pel·lícules d'Edison , consistia en successions de diverses imatges sense intermitències en una paret o pantalla. Va tenir tant d'èxit que va causar un conflicte entre els deus per portar-se el mèrit d'haver-lo creat.
Ara passem a l'animació en si, qui va fer els primer intents en que els dibuixos cobressin vida.Èmile Raynaud (1888-1914 a França) va ser el primer a aconseguir la projecció d'imatges animades en bones condicions i, la projecció de moviments no cíclics. És considerat el pare de l'animació.
Va millorar el Zooòtrop i va crear el Praxinoscopi. També se li atribueix la creació del Teatre òptic que afegia la possibilitat de projectar les imatges sobre una pantalla de teatre. Va canviar els...
Regístrate para leer el documento completo.