energias

Páginas: 2 (499 palabras) Publicado: 14 de agosto de 2014
1. Defineix:

a. Font d’energia: Les fonts d'energia són recursos materials i fenòmens naturals utilitzats per extreure energia útil per a les activitats humanes.
b. Central elèctrica: Unacentral elèctrica és una instal · lació capaç de convertir l'energia mecànica en energia elèctrica.
c. Energia secundària:Es denomina energia secundària als productes resultants de les transformacions oelaboració de recursos energètics naturals (primaris) o en determinats casos a partir d'una altra font energètica ja elaborada (per ex. Quitrà).
d. Energia renovable:Es denomina energia renovable al'energia que s'obté de fonts naturals virtualment inesgotables, ja sigui per la immensa quantitat d'energia que contenen, o perquè són capaços de regenerar-se per mitjans naturals. Entre les energiesrenovables hi ha la eòlica, geotèrmica, hidroelèctrica, mareomotriu, solar, ones, la biomassa i els biocombustibles.
2. Classifica les energies segons els recursos disponibles dels quals provenen i laseva capacitat de regeneració.





3. Explica la diferència entre energia solar tèrmica i energia solar fotovoltaica
Encara que les dues energies utilitzen la radiació solar, la tèrmicaaprofita la calor del Sol mentre que la fotovoltaica converteix la llum en electricitat.

La tèrmica s'empren fonamentalment per escalfar un fluid, que al seu torn serveix per a la producció d'aiguacalenta sanitària, per escalfar piscines, per a la climatització d'edificis i per a altres aplicacions industrials.
L'electricitat d'origen fotovoltaic serveix per alimentar motors, altres aparellselèctrics o per ser abocada a la xarxa elèctrica.

4. Digues si les següents afirmacions són certes o falses:

a. El petroli és una font d’energia primària. V
b. Les centrals tèrmiques són centralsconvencionals que funcionen amb biomassa.
c. Una de les centrals eòliques més importants de Catalunya es troba al Perelló.
d. L’energia solar fotovoltaica funciona amb un panell solar. V
e. Les...
Leer documento completo

Regístrate para leer el documento completo.

Estos documentos también te pueden resultar útiles

  • Energia
  • Energia
  • Ènergia
  • La energia
  • Energia
  • Energia
  • Energia
  • Energia

Conviértase en miembro formal de Buenas Tareas

INSCRÍBETE - ES GRATIS