Enfermeria
Va ser considerada una de pioneres de la infermeria moderna, va crear el primer model conceptual de la infermeria.
Va fer les bases de la professionalització de la infermeriaamb la construcció, el 1860, de l’escola de infermeria a “L’hospital Saint Thomas” a Londres. Va ser la primera escola laica de infermeria en tot el món.
Els orígens de Florence Nightingale vanajudar a que arribes tant alt en la seva professió?
Florence, va néixer el 1820, era la sona de fills de William y Fraces Nightingale, un matrimoni acomodat adepte de la doctrina unitària (dissidents del’Església anglicana). Florence va créixer en una època de canvis socials, en un entorn de idees liberals i reformistes.
Florence es va preocupar molts per els problemes que hi havia a la sevaèpoca.
Florence va tenir sort ja que el seu pare era un home de idees progressistes i els hi va donar una educació com si fossin homes.
El problema de Florence va ser que era una dona i tenia escassesoportunitats d’aplicar els seus coneixements.
“Lo primero que recuerdo, y también lo último, es que quería trabajar como enfermera o, al menos, quería trabajar”
Florence es una dona amb les ideesclares, sabia des de que era adolencent que volia ser infermera i va lluitar per poder treballar del que realment ella volia i va intentar fer créixer la professió.
Florence va haver de lluitar moltcontra la seva família ja que ells el que volien es que la seva filla es cases, però per a ella no entrava en els seus plans ja que ella volia treballar i ampliar els seus coneixements.
En1855, Florence,decideix fer qualsevol cosa per aprendre la infermeria de manera pràctica, va demanar permís als seus pares per cuidar als malalts en la Clínica Salisbury, on treballa un metge que era amic de lafamília. No va obtenir el permís ja que la seva família no va considerar que això fos una feina adequada per a una persona del seu estatus social.
Quan va estar a Londres es va donar compte que la...
Regístrate para leer el documento completo.