familia
INDEX
1. Introducció.................................................................................................2
2. Definicions de classe................................................................................2
3. Definicions buscades a Internet................................................................3
4. Informacions extretes d'altresgrups.........................................................4
5. Organigrama i diferents tipus....................................................................5
6. Conclusions...............................................................................................7
7. Bibliografia................................................................................................8
INTRODUCCIÓ
En aquest primer tema del’assignatura Organització de l’espai escolar, materials i habilitats docents I impartida per Teresa Sala, tractarem el concepte d’ organització escolar segons diferents autors i punts de vista. A més a més, a partir de totes les definicions que hem vist dels autors, n'extraurem una de pròpia icomentarem les diferents definicions que han anat dient els nostres companys/es a classe..
Per acabar, parlarem una mica dels organigrames ( tipus i estructura organitzativa).
DEFINICIONS DE CLASSE
Concepte d'organització escolar:
Rufino Blanco y Sánchez defineix el concepte d’organització escolar com “la bona disposició dels elements per educar als nens per mitjà de la instrucció”.
HernàndezRuiz, l’organització escolar és “la disposició dels diferents elements que concorren en la vida i l’activitat escolar, que completa amb una precisió del que s’entén per organitzar: disposar parts o elements en funció d’una idea preconcebuda que implica la reunió de totes aquestes parts en un tot unitari amb significat propi”.
García Hoz defineix aquest concepte com “l’ordenació de diferents elementsde l’escola per a què tots ells concerneixin adequadament a l’educació dels escolars”.
Arribas, diu que l’organització escolar té com a objectiu “ordenar tots els elements que incideixen en la funció educadora cap a un objectiu clar i concret: estimular i facilitar el desenvolupament de la personalitat de tots els elements de la comunitat en que està localitzada”.
Dieuzeide plantejal’organització escolar a un doble nivell: - Nivell de sistema escolar: noció tècnica i administrativa que tracta de reagrupar i articular els diversos elements. - Nivell de centre: per a la institució, que està considerada aquí com un conjunt d’elements en interacció constant (educadors, alumnes, fonts de documentació, materials, elements exteriors, etc.) organitzar el treball escolar consisteix en investigarmetòdicament la coherència màxima en el funcionament dels diversos elements per aconseguir els objectius fixats en la institució.
Núria Borell 1989, diu que l’organització escolar és “la disciplina científic-tecnològica, que pertany a les ciències de l’educació, que s’ocupa de l’estudi teòric-pràctic de la institució escolar com entre professionalitzada a nivell macro i micro educatiuindividual i global i investigar el context intern i extern per dur-lo a terme”.
Concepte d’organització:
Simón Andrade Espinoza, l’organització és: “l’acció i l’efecte d’articular, disposar i fer operatius un conjunt de medis, factors o elements per la consecució d’un fi concret”.
El diccionari de la Real Acadèmia Española, en una de les seves definicions, menciona que l’organització és una“associació de persones regulada per un conjunt de normes en funció de determinats fins”.
Agustín Reyes Ponce ens diu que “l’organització és l’estructuració de les relacions que han d’existir entre les funcions, nivells i activitats dels elements materials i humans d’un organisme social, amb la finalitat d’aconseguir la màxima eficàcia dins dels plans i objectius assenyalats”.
REFLEXIÓ
Les...
Regístrate para leer el documento completo.