Formacion De Orientacion Laboral

Páginas: 5 (1116 palabras) Publicado: 5 de junio de 2012
ACTIVITATS

1. Quins són els elements essencials del contracte de treball?
Són les condicions mínimes que es requereixen per tal que un contracte de treball sigui vàlid.
CONSENTIMENT: Manifestació de voluntat de les parts d’establir un contracte de treball.
OBJECTE: Identificació del béns que intercanvien els contractants.
CAUSA: Motiu pel qual es realitza el contracte de treball.

2.Esmenta quatre continguts mínims d’un contracte de treball celebrat per escrit.
Tipus de contracte.
Identitat de les parts i domicili social de l’empresa.
Lloc o categoría profesional del treballador i lloc o ubicació del centre de treball.
Jornada laboral.
Data d’inici i durada previsible de la relació laorala. Período de prova.

3. Resumeix les limitacions laborals establertes per alsmenos de 18 anys.
Se prohíbe la admisión al trabajo a los menos de 16 años.
Los trabajadores menores de 18 años no podrán realizar trabajos nocturnos ni aquellas actividades o puestos de trabajo que el Gobierno considere peligrosos.
Se prohíbe realizar horas extraordinarias para los menos de 18 años.

4. La Laia té 17 anys i està emancipada judicionalment. Li proposen treballar com adependeta al Zara. És legal que signi el contracte de treball només ella?
Si, perque com ja diu, esta emancipada judicinalment.

5. L’empresa Marina, SL, necesita contractar personal, per la qual cosa inicia un procés de selección. Entre els candidats preseleccionats hi ha 5 treballadors espanyols, 2 de nacionalitat portugesa i 3 de nacionalitat marroquina. Quins requisits han de reunir els candidatsper poder signar el contracte?

6. La Josefina ha arribat a un acord verbal amb el propietari de l’empresa RST,SL, dedicada a la venda de joguines, per treballar com a dependenta, durant 3 setmanes, per Nadal, degut a l’increment de vendes que es produeix en aquestes dates. En ser un acord de paraula, la Josefina es pregunta vertaderament té o no contracte de treball. I tu, que n’opines? Éslegal l’acord de paraula en aquest cás?
Si, jo crec que si te un contracte de treball verbal. Però poden aveure consequències per desprès demostrar la seva durada i demès.

7. Quina és la durada del período de prova, en el supòsit que el conveni col·lectiu no en digui res?
La seva durada será la que s’estableixi al conveni col·lectiu i, a falta de conveni, no podrá excedir l’establert al’article.

Tècnics titulars: fins a 6 mesos
Tècnics no titulars: fins a 2 mesos si l’empresa té més de 25 treballadors.
Fins a 3 mesos si l’empresa té menys de 25 treballadors.
Si el contracte és en practiques: 1 mes si el treballador té un cicle formatiu de grau mitjà.
2 mesos si el treballador té un cicle formatiu de grau superior.

8. Busca a la página web www.redtrabaja.es la quantitat ila durada de les bonificacions establertes per als següents col·lectius aturats: jovens entre 16 i 30 anys, dones i majors de 45 anys. Les comunitats autònomes també poden oferir incentius per a la contractació. Entra a la web www.oficinadetreball.cat o www.gencat.cat/treball i esbrina si en el cas de Catalunya està prevista aquesta possibilitat.

9. L’empresa Construccions Jacint, SL, dedicadaa la construcción i la venda d’habtatges, vol contractar per a la realització d’activitats administratives, mitjançant un contracte per a la formació, la Joana, de 26 anys i amb el títol de Técnica en Perruqueria. És correcta l’actuació de l’empresa? Raona la teva resposta, indicants les conseqüències que pot comportar aquesta actuació.
No, perquè l’edat per a un contracte per a la formació va eels 16 a 21 anys.
Ademès es per a treballadors sense titulació o certificat de professionalitat per fer un contracte en practiques, i la Joana te el títol de Técnica en Perruqueria.

10. L’empresa audiovisuals Silver, SA, amb 40 treballadors de plantilla, pretén contractar el Daniel, que va obtener el títol de Tècnic Superior en Imatge ja fa 3 anys, amb un contracte en practiques, per...
Leer documento completo

Regístrate para leer el documento completo.

Estos documentos también te pueden resultar útiles

  • Formacion y Orientacion Laboral
  • FORMACION Y ORIENTACION LABORAL
  • formacion y orientacion laboral
  • Formacion y orientacion laboral
  • Formacion Y Orientacion Laboral
  • Formacion y Orientacion Laboral
  • Formacion y orientacion laboral
  • Formacion y Orientacion Laboral

Conviértase en miembro formal de Buenas Tareas

INSCRÍBETE - ES GRATIS