gfrdftghj

Páginas: 8 (1969 palabras) Publicado: 28 de octubre de 2014
El Cafè de la Marina ( 1933 ) de Josep Maria de SagarraPoema en tres actes1. Per què l’obra té el subtítol Poema en tres actes?
L’obra té com a subtítol ‘’poema en tres actes’’ ja que esta dividida en tres actes, que corresponen respectivament a plantejament, nus i desenllaç.
2. El títol El Cafè de la Marina és literal? Què presenta? Sobre què informa? Té algun tipus de protagonisme el llocdel títol?
El títol si que és literal, ja que es el nom del cafè on passa tota l’obra. El títol ens presenta l’escenari i ens rebela el nom de la dona del Libori.3. Què és una acotació? En quin tipus de lletra està escrita? Sobre què informen les acotacions inicials?
Una acotació és tot eñ text que no pertany al diàleg dels personatges, són les indicacions que ens informen sobre les actituds, lesexpressions els moviments... Tambè trobem les acotacions inicials, aquestes ens informen sobre les característiques del decorat, el lloc de la acció, el vestuari etc...4. Hi ha personatges que tenen un nom simbòlic. Quins? Només per aquests noms podries fer una llista de personatges positius i de personatges negatius?
- Positius: Salvadora, Gallaret, Gracieta, Valent.- Negatius: Rufí, Rufina,Moreno.5. Segons l’edat dels personatges, en podríem fer dos grans grups?
- Primera generació: Salvadora, Luard, Bernat. Baldiri, Valent, Libori, Rufí, Rufina.- Segona generació: Gracieta, Rafel, Tià, Antonet, Artista, Caterina, Rosa, Maria, Claudi, Moreno, Gallaret.6. Quins són els personatges directament lligats al Cafè del títol?
El Libori, propietari del cafè, i les filles la Caterina i laRosa. Al final de l’obra també hi estarà lligat el Claudi.
7. ACTE PRIMER: presenta els personatges i introdueix el conflicte.
7.1. En quin lloc i a quina hora es presenta l’acció?
Es presenta al Cafè de la Marina, un cafè de mariners del Port de la Selva, amb “llum de tarda” (vespre)
7.2. Quins conflictes i quines afinitats hi ha entre els diversos personatges? Exemple: Escena II i XVII,relació entre Libori i Salvadora.La relació entre el Libori i la Salvadora, és de confiança per la manera d’expressar-se entre ells, de ja fa anys. La relació que té amb la Rufina és diferent, com es pot veure a l’escena V, ja que ens mostra un ambient més tens i de desacord. La relació que trobem entre el Rufí i a Rufina en ocasions també és a vegades de desacord, però ens acaba mostrant que s’estimenigualment. La relació que té el Claudi amb la resta del poble també és força especial ja que molts cops va begut i acaba malament, però en aquest personatge veiem un canvi des de que declara el seu amor a la Caterina, ja que torna a tenir una bona relació amb els altres. La Caterina des del principi té una relació de proximitat amb tothom. Després, les dues amigues de la Rosa i ella també tenenuna bona relació. Finalment, la relació entre Bernat i Libori és cordial, i amb la resta del poble, distant. 7.3. Quines accions fan els personatges? Són les pròpies d’un cafè?
Els pescadors van al cafè a jugar a cartes, a comprar beguda, a vegades es queden adormits i a menjar i beure. 7.4. Com són les relacions entre el Rufí i la Rufina? Exemple: Escena V.La relació entre el Rufí i la Rufina noés gaire estable, ja que tenen molts problemes. A la escena II del tercer acte, el Rufí explica que al principi del matrimoni tot eren flors i violes però al cap d’un temps, la Rufina el va començar a collar i van començar els problemes. Acaben la conversa amb un to rialler, cosa que ens demostra que els problemes no fara que s’estimim menys ja que que es tenen l’un a l’altra.7.5. Com es comportenels joves? Quin tipus de converses tenen? Exemple: Escena IV.
Els joves tenen una vida social activa i els hi agrada passar l’estona junts. Els hi agrada parlar sobre les novetats de les seves vides personals.7.6. El secret de Caterina.7.6.1. Indirectes de Rufina? Escena VI.
“També era ros el teu, també et piulava com un bernat pescaire a mitja ploma” “Que ho digui ta germana (el pa que hi...
Leer documento completo

Regístrate para leer el documento completo.

Conviértase en miembro formal de Buenas Tareas

INSCRÍBETE - ES GRATIS