Grhrw

Páginas: 9 (2063 palabras) Publicado: 9 de diciembre de 2012
-------------------------------------------------
DOSSIER DE PREMSA
-------------------------------------------------
tema 6 i 7
Ariadna Villaplana Iniesta
2nd btx. social

Avui.cat

Les malalties del cor causen un 30% de les morts a Catalunya
Un informe comparatiu situa el Principat a la meitat baixa de la taula estatal de víctimes per cardiopaties
Maria Ortega
Ult. Act. 15/10/200909:39


Més d'un 30% de les morts que es registren a Catalunya tenen com a denominador comú ser conseqüència d'alguna malaltia cardiovascular, cosa que converteix les patologies relacionades amb el sistema circulatori en la principal causa de mort. Una situació que es repeteix al conjunt d'Europa, on provoquen un 42% del total de defuncions. Catalunya se situa, de fet, a la part mitjana-baixade la taula de xifres corresponents al conjunt de l'Estat quant a la incidència de les cardiopaties.

En concret, aquestes malalties provoquen entre els catalans 216,5 defuncions per cada 100.000 habitants i any de les 740 que es produeixen per causes diverses, tal com es desprèn de l'informe comparatiu entre comunitats autònomes i províncies que la Societat Espanyola de Cardiologia (SEC) vapresentar ahir com a avanç a l'anàlisi exhaustiva que es realitzarà durant el congrés de cardiologia previst a Barcelona entre el 22 i el 24 d'octubre. L'informe, elaborat amb dades de l'Institut Nacional d'Estadística de l'any 2007, és el primer d'aquestes característiques que es realitza, i ha de servir, com apunta la presidenta de la SEC, Maria Jesús Salvador, per "fer una fotografia de la situacióactual que servirà per establir comparacions futures i valorar els resultats de les diferents polítiques preventives que es puguin aplicar". De fet, un dels punts en què incideixen des de la SEC és que la prevenció, per mitjà de l'alimentació saludable, l'exercici i evitant el consum de tabac, "podria minimitzar significativament la incidència d'aquestes malalties".
Dins del conjunt depatologies, però, també hi ha diferències per sexes. Així, per exemple, la cardiopatia isquèmica, que és la que té una taxa de mortalitat més elevada (29%), és la principal causa de mort entre els homes que pateixen del cor (36% de les morts), mentre que en les dones ocupen la primera posició les malalties cerebrovasculars (28%).

COMENTARI:

El 30% de les morts a Catalunya són causades per malaltiescardiovasculars, motiu que també és la causa del 42% de les morts en l'àmbit europeu.
De fet aquestes malalties provoquen la mort de 216,5 dels 100000 morts per any a Catalunya. Aquestes dades provenen d'un informe del SEC per tal de produir dades per poder comparar la situació actual amb la del futur i per ajudar a previndre aquest tipus de malalties.
Les morts per aquesta causa afecten més alshomes que a les dones, les quals tenen una mortalitat més elevada amb malalties cerebrovasculars.
La mortalitat a Catalunya i Espanya són molt baixes degut a les millores en les condicions de vida, les sanitàries o higièniques i als continus estudis i estadístiques que es fan sobre les causes de les defuncions per tal d'evitar-les i solucionar-les en un futur, un exemple d'això són els estudisque ha fet el SEC per veure quines són les causes de mort més habituals entre la població catalana i intentar pal·liar i previndre les seves causes.
A l'article, també es pot veure que la causa de mort més estesa són les malalties cardiovasculars amb diferencies entre els dos sexes, ja que afecten especialment als homes.
Afp.com

33 marroquíes condenados por ayudar a la inmigración clandestina(AFP) – Hace 1 día
CASABLANCA, Marruecos — Treinta y tres marroquíes acusados de ayudar a la inmigración clandestina a Europa fueron condenados la noche del viernes por un tribunal a penas de 18 meses a 8 años de reclusión, informaron fuentes judiciales en Casablanca.
Otros 23 acusados, entre ellos policías y aduaneros, fueron absueltos en el marco de ese mismo proceso por la Cámara Criminal...
Leer documento completo

Regístrate para leer el documento completo.

Conviértase en miembro formal de Buenas Tareas

INSCRÍBETE - ES GRATIS