Homofobia

Páginas: 2 (296 palabras) Publicado: 10 de septiembre de 2012
La homosexualitat es una orientació sexual i es defineix com l'atracció sexual, emocional, romàntica i afectiva cap a les persones del mateix sexe.
La paraula homosexualsignifica literalment "mateix sexe" i és un híbrid format pel prefix grec homo (mateix) i de l'arrel llatina sex. Es va utilitzar per primera vegada en una publicació alemanya anònimade 1869, escrita per l'hongarès austríac Karl-Maria Kertbeny en un pamflet que donava suport a la revocació de les lleis contra la sodomia a Prússia. Aquesta paraula va serutilitzada en Psychopathia Sexualis (1886), un estudi de Richard von Krafft-Ebing sobre el que en aquella època es considerava una desviació sexual.
Els termes més estàndars perreferir-nos a persones homosexuals són “gais” pels nois i “lesbianes” per les noies.
"Gai", en català, així com "gay" en anglès provenen de l'occità antic gai o jai i en totes duesllengües tenen el significat original d'"alegre", "joiós" o "festiu". En anglès, amb el pas del temps, va començar a adquirir una accepció de viure "sense preocupacions" o "senseinhibicions". Després es va derivar una accepció d'immoralitat sexual, no necessàriament homosexual. No seria sinó fins el segle XX que va adquirir l'accepció d'homosexual masculí.D'aquesta accepció anglesa, el mot català va adquirir el mateix significat durant la segona meitat del segle XX.
Per l'altra banda, “lesbiana” deriva del nom de l'illa deLesbos, on vivia la poetessa grega Safo, que formà un grup exclusiu de dones dedicades al culte a Afrodita en el qual es conreava la poesia i la música i segons la mitologia, Safo vaproferir el seu amor per les dones. A finals del segle XIX, es va començar a utilitzar aquest terme per referir-se al tribadisme, i després a l'homosexualitat femenina en general.
Leer documento completo

Regístrate para leer el documento completo.

Estos documentos también te pueden resultar útiles

  • Homofobia
  • HOMOFOBIA
  • Homofobia
  • Homofobia
  • homofobia
  • Homofobia
  • Homofobia
  • Homofobia

Conviértase en miembro formal de Buenas Tareas

INSCRÍBETE - ES GRATIS