La Genealogia De La Moral
Aquest títol respon a un llibre de Nietzsche on diu: “No hi ha moral natural, no hi ha dret natural.
Els valors que tenimno són eterns, venen donats per la nostra historia, la cultura en definitiva la nostra religió.
Nietzsche diu que no hi ha morals naturals si no que esconstrueixen.
Que és la moral? Es diferent de l’ètica?
La seva terminologia no ens serveix, ja que la paraula moral ve del llatí “mos moris” que voldir costum, és l’acció, pràctica dels valors, allò que s’acostuma a dir.
L’ètica prové del grec “ethos” que significa també costum, però és la reflexiófilosòfica de la moral.
La moral socialment és un marc normatiu propi d’una cultura concreta en un moment determinat de la seva historia ( valors,hàbits..)
Nietzsche diu: “ el que fa que una moral sigui moral, no es el que obliga si no que obliga”, això vol dir que ens dona igual el que obligal’important es que obliga.
El dret també obliga, però esta escrit i la moral és una llei no escrita.
L’ètica és una resposta en una situació en la qual noserveix per res, no és una bona resposta.
Genealogia és la pregunta d’on venim? Com hem arribat a ser allò que som?
La genealogia busca la procedènciade la moral, com hem arribat a valorar allò que valorem.
Nega l’origen, però no l’inici/començament, per aquest motiu la genealogia busca laprocedència , el seu inici.
Nosaltres venim de :
Atenes : cos- ànima(Plató), hi ha una distinció moral.
Jerusalem: Monoteisme, existència d’un únic Deu.
Regístrate para leer el documento completo.