libro

Páginas: 5 (1119 palabras) Publicado: 2 de abril de 2014
Art Romànic:

Referents històrics: Al s VI es va fundar l'ordre benedictí, basat en la idea d'una vida consagrada a Déu.
Al s X Europa assoleix estabilitat gràcies a la tranquil•litat política, el feudalisme i la supremacia de l'Església
Al s XI van augmentar els rendiments agraris i els processos tècnics i així es va crear una nova classe social, la burgesia.
Al s XII és va fundarl'orde del Cister, impulsat per Bernat de Claravall

Localització: Art romànic és va estendre des de els països escandinaus fins al sud d'Itàlia i al nord de la P.I. És el primer estil internacional europeu, té varietat de pecularitats nacionals i regionals.
a) PRIMER ROMÀNIC (final s X, s XI) b) ROMÀNIC PLE (final s XI, mitjans s XII) c) ROMÀNIC TARDÀ (mitjans s XII, inicis s XIII)Característiques generals: ARQUITECTURA: Ús de l'arc de mig punt i la volta de canó (reforçat per arcs faixons) i d'arestes, es pot veure com una derivació de l'arquitectura romana. També es recupera el transsepte, l'estructura és planta de creu grega (+) o llatina. Aquitectura civil: és creen hospitals, albergs i castells. ESCULTURA: Timpà com a nucli escultòric cabdal en les portalades de les catedrals.Figures hieràtiques, inexpressives. Falta de perspectiva. Adapatació dels personatges al marc arquitectòric. Tendència a omplir tot l'espai compositiu. Perspectiva jeràrquica. Geometrització de formes. Ús de la policromia. PINTURA: 2 tipus: pintura mural al fresc (decorava murs) pintura al tremp (altar) Adaptació figures a l'espai físic. Absència de perspectiva. Omplir tot el marc compositiu.Perspectiva jeràrquica. Geometrització de les formes. Definició de formes amb zones de color diferent. Varietat cromàtica.

Art Gòtic:

Referents històrics: Al s XII, feudalisme, religió i monarquia van marcar les pautes d'una societat i gràcies al creixement demogràfic i al perfeccionament dels mètodes agrícoles i comercials. És crea la burgesia i va facilitar que la cultura passés a mans dels ordesmendicants, van crear escoles i universitats. Al segles XIV però, va haver-hi la crisi de la baixa edat mitjana. Paral•lelament és crea un nou corrent de pensament, L'Humanisme amb una visió del món basada en l'experiència individual de l'ésser humà.

Localització: L'art gòtic es va gestar a l'illa de França (París) d'on es va estendre per l'Europa occidental. a) Període inicial (meitat XII iinici XIII) evolució cap a noves formes gòtiques b) Període clàssic (s XIII i XIV) etapa classica i d'expansió de formes. c) Període final (s XV i XVI) exhuberància ornamental.

Característiques generals: ARQUITECTURA: Fonamental en l'àmbit urbà, catedrals, arc apuntat i volta de creueria també apareixen vitralls. C: Tres o cinc naus longitudinals. Capçalera amb transsepte més curt.Deambulatori. ESCULTURA: Hi ha estilització i arrodoniment de les línies. Elegància dels moviments. Captació d'un cert naturalisme. Preocupació per la corporeïtat i la volumitat. Es creen les estàtues de columna. PINTURA: pintura sobre fusta(retaules) i pintura de vitralls, també agafa protagonistme la miniatura. Els temes són bàsicament religiosos. Carac: proporcions naturals, gran expressivitat, el marcespacial es va anant definint. Gran tècnica sorgida la pintura al oli.

Art Renaixentista:

Referents històrics: La itàlia renaixentista està formada per petites ciutats com Florència o Milà.
La itàlia del Quattrocento, les dinesties de prínceps Mèdici a Florència van mantenir el poder en algunes ciutats. El papa III amb Carles V convoquen el Concili de Trento (1541-1563) i intenten laContrareforma.

Localització: Al s. XVI el Renaixement es va estendre per Europa a través dels vagi. Es desenvolupen així nous centres artístics.
Renaixement comprèn dos períodes: Quattrocento (s XV) i Cinqueccento (XVI) i Manierisme(XVI)

Característiques generals: Suposa la recuperació i la desaparició de lo medieval. Va tenir molta influència de l'Humanisme → valoració de l'art clàssic de...
Leer documento completo

Regístrate para leer el documento completo.

Estos documentos también te pueden resultar útiles

  • Libro libro
  • Libros
  • Libro
  • Libros
  • Libros
  • Libros
  • Libros
  • Libros

Conviértase en miembro formal de Buenas Tareas

INSCRÍBETE - ES GRATIS