locke
Locke no és un escèptic ,sinó un crític exigent en teoria del coneixement que no admet altre punt de partença que la mateixa experiència: l’experiència és l’origen del coneixementi l’experiència en marca els límits.
Per tan l’empirisme de Locke-l’experiència és l’origen i el límit del coneixement-suggereix,a diferència de l’optimisme intel·lectual dels racionalistes del’època,valorar amb una certa moderació i prudència la capacitat de l’enteniment humà,que “s’enlaira més enllà de les estrelles”
1.La ment ,abans de tota experiència,no conté cap idea ni principi innats.Lament és una tabula rasa.
2.Tot el que hi ha a la ment(idea) ha de venir de l’experiència.Suposem que la ment és com un paper en blanc.S’arriba a tenir idees a partir de la sensació o de la reflexió.3.Les percepcions procedents dels sentits o de la reflexió formen les idees simples,són signes.Perquè a una idea en la ment hi correspon una qualitat en la cosa.Qualsevol percepció que es troba en lament s’anomena idea i ell poder de produir una idea s’anomena qualitat.
4.Les qualitats poden ser primàries(inseparables de l’objecte,del cos en qualsevol estat.Depenen de les experiències i de lessensacions (mesurables).També poden ser secundàries,aquestes són subjectives depenen de la percepció humana i provenen de les qualitats primàries (objectives).
5.idees simples (ment passiva) :· idees que provenen d’un sol sentit (color)
-idees que provenen de diferents sentits: espai(vista i tacte).
Idees que...
Regístrate para leer el documento completo.