Monitor Lleure

Páginas: 11 (2677 palabras) Publicado: 26 de septiembre de 2012
1.1. El centre
 Marc institucional
L’Esplai d’Alp és un casal d’estiu que es localitza al terme municipal d’Alp, a la comarca de la Cerdanya.
Aquest casal es duu a terme durant les vacances d’estiu, el qual es dirigeix des de l’ajuntament de la localitat. És una alternativa de lleure que se’ls hi ofereix als nens del municipi després d’acabar l’escola i començar les vacances d’estiu.
Al serun casal d’estiu, cada any varia el nombre de nens i nenes que hi participen, però durant les meves pràctiques teníem un total de 40 nens d’entre 4 i 11 anys. La majoria de nens provenen del poble o del municipi, però algunes vegades també venen nens que hi estiuegen.
Els nens i nenes que venen al casal són més aviat de classe mitjana, i alguns, no gaires, podríem dir que pertanyen a la classealta.

L’Esplai d’Alp l’organitza l’ajuntament del municipi, però per gestionar i coordinar els monitors del casal contracta a una empresa aliena a l’ajuntament, Elements Outdoor Services, S.L. Aquesta és una empresa especialitzada en servei de monitoratge de colònies, esplais, etc. A partir d’aquesta empresa l’ajuntament contracta els monitors i suports corresponents.
D’aquesta manera alcasal normalment tenim com a responsable un director que ens assigna l’empresa i després som dos monitors/es titulats/des i dos suports, dels quals jo en formava part.
El recinte on es duu a terme l’esplai és la mateixa escola del poble. Això és degut a que l’edifici escolar és propietat d’una mancomunitat dels municipis d’Alp, Das, Urús i Fontanals. Aquesta característica fa que molts dels nens quevenen a l’esplai no canviïn d’ambient, i ens condiciona la manera de plantejar-nos les activitats que farem. Per això el nostre esplai planteja moltes activitats a l’aire lliure.

 Marc pedagògic general
Cada estiu l’esplai s’ha d’anar adaptant als nens i nenes que cada any venen i als nou vinguts. Però l’essència de l’Esplai d’Alp sempre és la mateixa, la qual queda reflectida en el nostreideari, el qual respon a les preguntes següents:
- Què és l’esplai? Un centre educatiu en el lleure.
- Què ofereix? Un espai alternatiu a les activitats passives i consumistes que ofereix la societat, on els infants són el més important.
- A qui va dirigit? Als nens i nens del municipi principalment.
- Què pretén? Un desenvolupament global de la persona, basat en:
Uns valors: ser obert,creatiu, tolerant, crític, lliure, responsable, solidari, etc.
Unes opcions: pel poble, el municipi, la natura i el medi que ens envolta, tot això per estar oberts al transcendent, per la coeducació i per ser educatius en totes les nostres accions envers als nens i nenes.

Els objectius principals de l’esplai són divertir i plantejar una nova educació basada en el lleure, és una alternativa al’escola ordinària durant el període estiuenc. Els objectius que pretenem que assoleixin els nens i nenes són respectar-se i conèixer nous valors. I en quant als monitors/es volem tenir cura de la relació amb els pares.

1.2. Les pràctiques
 Marc espaial i temporal
He realitzat les pràctiques a l’Esplai d’Alp durant els mesos de juliol i agost del 2006. L’horari que fèiem era de les 10h a les13h pel matí i de les 15h fins a les 19h per la tarda. L’esplai també oferia el servei de menjador per aquells nens que així ho precisessin.
Com espai se’ns proporciona l’escola del municipi, que tal com ja he esmentat anteriorment forma part d’una mancomunitat. El recinte escolar disposa de pati i un gimnàs, els quals també podem utilitzar. A part tots els dimarts i dijous de cada setmana anema la piscina municipal i com a sortides d’entre setmana també podem anar als diferents parcs que té el poble.

 Marc pedagògic concret
Els principals objectius que té l’esplai són:
- Fomentar el companyerisme.
- Crear un ambient on nens i nenes de diferents edats puguin relacionar-se.
- Conèixer molt més el nostre entorn natural realitzant sortides pel municipi.

Els mitjans...
Leer documento completo

Regístrate para leer el documento completo.

Estos documentos también te pueden resultar útiles

  • memories monitor de lleure
  • memoria curs monitor lleure
  • Monitor De Lleure
  • Monitor de lleure
  • Monitor de lleure
  • Monitor lleure
  • Memòria de monitora de lleure
  • Memòria pràctiques monitor lleure

Conviértase en miembro formal de Buenas Tareas

INSCRÍBETE - ES GRATIS