Natacion
El crol frontal s’ha emprat des de l’antiguitat. En el món occidental, el crol frontal va ser vist en primer lloc en una competició que es va donar cita a Londres en 1844, on va ser nedat per natius americans, que van guanyar fàcilment als nedadors britànics que usaven l’estil braça.No obstant això, els cavallers anglesos van considerar que aquest estil, amb els seus relativamentgrans esquitxades, era “no-britànic”.
TÈCNICA
Tots i cadascun dels seus moviments nomes están subjectes a la recerca de la major propulsió posible.Quan un esta nedant a crol, es desplaça ventralment, realitzant un moviment alternat dels braços, respira de forma lateral i té un moviment alternat de les cames.
BRAÇOS
La braçada de crol consta de dues fases principals, la tracció i elrecobrament. La tracció és divideix en quatre fases:L’entrada, agarre, tiron i empenta.
-Tracció o part aquàtica
1.Entrada de la ma
2.Agarre
3.Tirón.
Barrido cap avall
Barrido cap avall
Barrido cap avall
Barrido cap a dins
4.Empenta.Barrido cap adalt
-Recombrament
CAMES
El moviment de cames es conegut com batut aletejat perque pareix que esteim batintl’aigua. La batuda de cames te una funció mes estibiladora mes que propulsiva un 20% devora el 80% dels braços.
L’acció de les cames ajuda molt a la coordinació global de crol, ja que mante una bona posició hidrodinámica i estibilitzadora.
-Acció de les cames
Maxima sepreració de les cames
1. 6.
2. 7.
3.8.
4. 9.
5. 10.
POSICIÓ DEL COS
El cos ha de ser el més hidrodinamic posible. Això significa que, quan nedam el nostre cos ha de estar en una postura de tal forma que l’aigua ens freni lo menys posible. Per aconseguir això hem de tenir en compte tres conceptes: l‘alineació horitzontal, l’alineació lateral i el gir del cos.
·L’alineacióhoritzontal: Posició lo suficientment plana per poder moure els peus de forma efectiva a una certa profunditat i que la resistència del nostre cos a l’aigua sigui la minima posible.
·L’alineació lateral del cos: Son les fluctuacions que fa el nostre cos com a consequencia del moviment alternatiu dels nostros braços. Quan feim una braçada amb el braç dret el cos tendeix anar-se’n cap a l’esquerra,i quan ho fas amb el braç esquer sen va cap a la dreta. Tenguent una alineació lateral lo més recte posible podem disminuir la resistència de l’aigua.
·El gir del cos: Aquest moviment facilita tant la tracció com la recuperació dels braços. Es una constat en els nedadors de crol. Generalment els nedadors giren més cap el costa ton respiren.
LA RESPIRACIÓ
La mecánica de la respiració esmolt simple: agafam aire per la boca i expulsar-lo dedins l’aigua. Aquest moviment es complica quan hem de coordinar peus , braços i cos. Hem d’inspirar a través de la boca i espirar a través de la boca i el nas.
VIRATGE
El viratge de voltereta es el metode més usual per la prova d’estil lliure. Es un viratge en el que no fa falta tocar la paret amb les mans, de tal forma que pots aconseguir unamajor continuitat entre la darera braçada i el recolzament dels peus a la paret. Es realitzen dos girs, un sobre l’eix transversal i l’altre sobre l’eix longitudinal. El primer al girar per realizar el recolzament en la paret i el segon durant l’impuls i el lliscament.
-Fases del viratge
Les fases del viratge consta de 6 fases: Aproximació, gir o viratge, toc,impuls, lliscament, propulció a la superficie.
1. Aproximació
2. Gir o viratge
3.Toc:
4.Impuls
5.Lliscament
6.Propulció a la superficie
HISTORIA DE L’ESTIL ESQUENA
En el segle XIX es va començar a practicar aquest estil, en piscines britaniques.
En el 1900 se va organitzar una prova de 200 m. esquena, que va ser guanyada per l’alema Ernst...
Regístrate para leer el documento completo.