njidioflv
Páginas: 5 (1116 palabras)
Publicado: 19 de octubre de 2013
ELMER BERNSTEIN
BIOGRAFIA: és un compositor de cinema nord-americà, guanyador de l'Oscar l'any 1967 per Millie, una noia moderna.
Pianista súper dotat, l’exèrcit nord-americà usà llur talent en les emissions de l’Armed Forced Radio Networkdurant la Segona Guerra Mundial. Després de treballar en la radiodifusió al servei de les Nacions Unides, donà el salt a Hollywood el 1950,malgrat que l’èxit no li arribà fins el 1956, quan va tenir l'oportunitat de composar la banda sonora de Els Deu Manaments, la súper producció dirigida per Cecil B. De Mille.
De seguida s’especialitzà en westerns i va compondre obres llegendàries, com Els 7 magnífics (1960), de John Sturges. Candidat a l’Oscar en multitud d’ocasions (la seva última nominació fou el 2003 per la partitura de Lluny delcel, de Todd Haynes), només assolí el primer premi el 1967 per la comèdia musical Millie, una noia moderna(Thoroughly Modern Millie), interpretada per Julie Andrews i dirigida per George Roy Hill.
Acreditat en la part musical per més de 250 produccions fílmiques i televisives, entre llurs millors títols figuren les bandes sonores de El cap de la por (1991), i l’Edat de la innocència (1993),ambdues de Martin Scorsese: El meu peu esquerre (1989) i El prat (1999), les dues dirigides per Jim Sheridan, o Els timadors(1990), de Stephen Frears.
Fora del cinema també va compondre algunes obres, com Concerto for guitar & orchestra, i For two Christophers, derivat del Concert d’Aranjuez, del mestreJoaquín Rodrigo.
Va tenir quatre fills, dos dels quals seguiren llurs petjades.
BANDES SONORES:-El hombre del brazo de oro
-Los diez mandamientos
JERRY GOLDNSMITH
BIOGRAFIA: fou un dels compositors més influents en la història del cinema, escrivint bandes sonores de qualitat excepcional en una carrera que abraçava gairebé 50 anys. Fou nominat vuit vegades per l'Oscar (guanyant-ne un, per The Omen), i també va guanyar cinc vegades el premi Emmy.
Va estudiar piano amb Jacob Gimpel iestudiava composició de música de cinema a la Universitat de Califòrnia del Sud amb el tutelatge del llegendari compositor hongarès Miklós Rózsa. Però el talentós jove es trobava incapaç d'assegurar una feina estable i va decidir acceptar una feina a l'estudi de televisió estatunidenc CBS, inicialment com a administratiu.
BANDES SONORES:
-El planeta de los simios
JOHN WILLIAMS
BIOGRAFIA:és indiscutiblement el compositor de música de cinema més reeixit, popular i conegut de tots els temps. És el compositor elegit per a Steven Spielberg i el que ha rebut més nominacions a l'Oscar, empatat curiosament amb Alfred Newman en 45, vencent en cinc ocasions.
BANDES SONORES:
-Tiburón
-Star Wars
ENNIO MORRICONE
BIOGRAFIA: És un dels compositors mésprolífics amb aproximadament unes 300 bandes sonores al llarg de cinc dècades.Va iniciar la seva carrera de molt jove, tot seguint el relleu del seu pare, que era músic en una orquestra. Per acabar-ho d'arrodonir, Morricone i Sergio Leone van ser companys d'escola. La seva relació personal i professional va ser permanent, una de les més fèrtils de la història de les arts. Morricone va composar labanda sonora de gairebé totes les pel·lícules de Leone. Posteriorment, Morricone va ingressar al Conservatori de Santa Cecília de Roma estudiant trompeta i composició on va tenir com a tutor a Goffredo Petrassi. Amb tot, els inicis van ser durs: es va casar el 1956 i l'any següent ja tenia un fill, pel que va haver de compaginar la creativitat amb tasques més prosaiques que li permetessin guanyar-sela vida: amb aquesta capacitat de treball que l'ha caracteritzat sempre, es va dedicar a orquestrar i arreglar cançons d'intèrprets destacats de la música lleugera i sintonies per a programes de varietats de la RAI, al mateix temps que s'iniciava en el món de la banda sonora cinematogràfica d'una forma una mica irregular: componia per a altres compositors de fama que anaven molt sol·licitats i...
Leer documento completo
Regístrate para leer el documento completo.