Opera Carmen
GEORGES BIZET
Georges Bizet va néixer a París el 25 d'octubre de 1838 i va morir a Bougival el 3 de juny de 1875. Fou un compositor d’òperes francés.
Georges Bizet va crèixer dins d’una família de músics a París. Quan tenia nou anys va entrar al Conservatori de París al veure que les seves grans qualitats eren molt bones.
Quan tenia 18 anys va compondre la seva primera obra,la simfonia en do major. Una de les òperes amb més èxit actualmente de Bizet, va ser l’obra de Carmen, aquesta la va començar a escriure al 1837 i finalment al 1874 va ser presentada.
Director: Philippe Jordan, va néixer el 18 d’ocubre de 1974 a Zürich. Als sis anys va començar a estudiar piano, quan tenia 8 anys es va unir a Zürich Sängerknaben i finalment als 11 anys va començar a estudiarviolí. És el director de l’òpera Carmen i actualmente és director musical de l’Òpera Nacional de París.
Marcus Haddock: Marcus és el que interpreta de Don José a Carmen. Té la veu tenor i es conegut per la seva intensitat dramática i técnica del seu cant.
Anne Sofie Von Otter: Anne és la que interpreta Carmen, la protagonista. Té veu mezzosoprano i és famosa pels seus papaers transvestitsd’home.
Lisa Milne: Interpreta a Micaela, és soprano i va estudiar a la Real Academia de Música i teatre Patricia McMahon.
Laurent Naouri: Interpreta a Escamillo, el torer tan famós de Sevilla. És un baríton françès. Va estudiar a l’escola central de Lyon i va acabar i formar a la Guildhall School of Music and Drama de Londres.
.
CARMEN
Argument de l’òpera de Carmen - SINOPSIS
L’òperade Carmen tracta d’una gitana, la qual és la protagonista, que es diu Carmen. És un tipus de dona que li agrada cridar l’atenció i agradar a tots els homes, ja que és molt atractiva i aprofita. En una escena de l’obra surt ella cantant davant de tots els militars però hi ha un que no li fa cas, llavors ella per què li fagi cas li tira una flor i ell es queda pensant per què a fet aixo. Llavorsdesprés d’un temps ell s’enamora de ella i ella igual però Carmen acaba jugant amb ell la cuál cosa farà que Don José es baralli amb Escamillo per causes de gelos. La historia acaba amb un final molt dramàtic.
Personatges i Veus
Carmen: Mezzosoprano
Micaela: Soprano
Escamillo: Baríton
Don José: Tenor
10-4-2013
Personatges: Micaela, Morales, Don José, Carmen, Zuñiga.Argument: Tot comença a una plaça de Sevilla, el primer personatge que apareix és la Micaela en busca de Don José perquè necesita parlar amb ell però no el trova i es topa amb uns soldats els quals no li diuen on és. Seguidament, Zuñiga li diu a Don José que ha vingut una dona preguntant per ell i Don José creu que és Micaela. Quan zona la campana totes les dones surten per fumar i seduir als soldatsperò de cop i volta apareix Carmen a la qual és la més estimada per la seva bellessa. Després mentre canta una canço sobre si mateixa veu que només hi ha un soldat que la ignora, Carmen al veure això reacciona i li llença una flor per cridar-li l’atenció. Finalment tots entren a treballar i apareix Micaela que li ve a donar un missatge a Don José.
Fragments musicals: Sur la place, Regardez, Avec lagarde montante, La cloche a sonné, L’amour est un oiseaux, parle moi de ma mère, tu vas, m’a-t’elle dit.
Fragment muiscal (opinió): Sur la place.
Aquesta escena és la que més m’agrada perquè la música i tots els detalls de l’escenari, està tot molt ben fet i treballat.
11-4-2013
Personatges: Lilas Pastia, Zuñiga, Carmen , Frasquita, Mercedes, Dancairo, Remendado.
Argument: Al moment enque llença la flor, després surten les dones dient que Carmen s’ha barallat amb una companya. Al assebentar-se Zuñiga mana a Don José que agafi a Carmen i se l’emporti cap a la presó. En aquest momento quan Don José a agafat a Carmen, ella li suplica seduint-lo que la deixi lliure i li diu que será seva per sempre. Don José afirma que l’estima i llavors cau a la trampa i ella s’escapa. De cop...
Regístrate para leer el documento completo.