Plan De Marketing - Dolce Gusto

Páginas: 29 (7069 palabras) Publicado: 21 de mayo de 2012
PLA DE MÀRQUETING
NESTLÉ ESPAÑA – Dolce Gusto

-------------------------------------------------
PRESENTACIÓ I RESUM EXECUTIU

Breu història dels inicis de Nestlé
Nestlé és un grup suïs que va néixer l’any 1866, quan Henri Nestlé, un científic interessat en l’alimentació infantil, va iniciar l’elaboració de l’anomenada “Harina Lacteada” formada per llet, sucre i farina de blat.
Laprimera fàbrica de Nestlé instal·lada a Espanya va ser al 1905 a Penilla de Cayón, província de Santander i el seu primer producte llançat al mercat va ser la “Harina Lacteada”, tot i que el producte no era nou a Espanya.
Nestlé des de 1875 ja estava interessada en la introducció del cacau en els seus productes. Però no va ser fins al 1929, gràcies a la fusió de Nestlé i Chocolats suïsses S.A. que vancomençar a comercialitzar les xocolates Nestlé.
Un cop finalitzada la guerra civil i en plena postguerra, a l’any 1944 es llança al mercat un nou producte, la llet en pols anomenada “Pelargón”. Com a conseqüència dels esforços realitzats pels especialistes de Nestlé amb la col·laboració de mèdics i pediatres.
Al cap de deu anys, van introduir al mercat un cafè en pols soluble anomenat Nescaféamb el lema: “Pels bons amants del cafè”. Tot i que, Nestlé va trobar la fórmula adequada l’any 1937.
Al 1960 comença la dècada prodigiosa de Nestlé, ja que són els anys on apareixen més productes i més innovadors, com per exemple: el nou snack de xocolata Crunch (1960), el revolucionari Nescafé descafeïnat (1961) i el cacau instantani Nesquik (1963). També es comença a fabricar la marca Maggi enla fàbrica de Valladolid. Durant els anys 1969 i 1970 van aparèixer els cereals de Nestlé (Eko) i els ultracongelats.
Al 1972 es va llançar a Espanya el producte amb més èxit de Nestlé, que són els bombons caixa vermella. A més a més, van introduir al mercat els iogurts i les especialitats en postres.
També, l’any 1976 va ser un any destacat en l’aspecte social de l’empresa, ja que la seucorporativa de Nestlé es trasllada a Esplugues de Llobregat. És la seu des d’on es gestiona la més àmplia gama de productes de la indústria alimentaria. En la dècada dels vuitanta, en la nova seu de Catalunya, Nestlé es va proposar llançar al mercat una nova sèrie de productes amb l’objectiu d’ajudar a controlar i eliminar la grassa corporal, com són la línia de productes Sveltesse.
Entre els anys 1984i 1985 Nestlé ofereix una sèrie de productes més variats. Per una banda, els cereals per l’esmorzar dels més petits de la casa. Per així, complementar els assortits de cereals que l’empresa ja tenia en el mercat (Chocapic i Estrellitas). A més a més, també es van incorporar les noves xocolatines Kit-Kat amb el seu lema: “Tómate un respiro”. D’altra banda, van llançar aliments per a les mascotesamb la marca Friskies.
Durant aquests últims anys, podem observar que l’empresa es proposa ampliar el mercat que ja tenia, produint nous productes. També la dècada dels noranta, suposa un gran avanç per l’empresa, ja que amplia la seva capacitat adquirint noves empreses com els gelats Miko i Avidesa. Al mateix temps, es desenvolupa una nova gama de productes, els prebiòtics LC1. A més d’aquestesempreses, Nestlé va adquirir la marca Ralston Purina i es va convertir en líder mundial en aliments per a les mascotes.
Per tant, Nestlé sempre busca ampliar la seva oferta de productes, innovant per tal de satisfer als consumidors.

Resum executiu
Nestlé és l’empresa líder mundial en Nutrició, Salut i Benestar. Actualment té 456 fàbriques en 84 països, la majoria d’elles es troben en àreesrurals i més de la meitat en països en desenvolupament. Compta amb la major xarxa privada d’ I+D al servei de nutrició i disposa de 18 centres d’investigació i desenvolupament. El volum d’empleats de la empresa és de 281.005 persones. L’any 2010, Nestlé va obtenir un total de 109.722 milions de CHF (88.541 milions d’euros) en vendes del grup, i 34.233 milions de CHF (27.624 milions d’euros) de...
Leer documento completo

Regístrate para leer el documento completo.

Estos documentos también te pueden resultar útiles

  • BRIEF DE DOLCE GUSTO
  • Te Gustan Mis Planes Hoy?
  • Plan De Marketing
  • Plan de marketing
  • Plan de marketing
  • Plan de marketing
  • Plan De Marketing
  • Plan de marketing

Conviértase en miembro formal de Buenas Tareas

INSCRÍBETE - ES GRATIS