PREGUNTES

Páginas: 5 (1176 palabras) Publicado: 27 de abril de 2015
Marta Garriga Camps
PREGUNTES
Pregunta 1
Un psicòleg d’empresa imparteix uns cursos per desenvolupar les habilitats comunicatives dels empleats del departament de vendes. L’objectiu del programa, que es realitza íntegrament a les aules de formació de l’empresa, és aconseguir que els venedors facin servir les habilitats apreses amb la seva relació amb els clients. En quina o quines direccionsd’aplicabilitat estaria interessat aquest psicòleg?
La direcció d’aplicabilitat que trobo corresponent amb la descripció que em proposa a l’enunciat és la direcció d’aplicabilitat en l’eix artificial natural, ja que es tracta de generalitzar els resultat obtinguts en condicions ambientals (en aquest cas, es realitza íntegrament a les aules de formació de l’empresa) i traslladar-los a l’ambientnatural, és a dir, amb els clients una vegada ja són formats dins de l’empresa. També podríem dir que està involucrat l’aplicabilitat en l’eix passat-futur, ja que els resultats han de ser vàlids sempre.
Pregunta 2
L’ajuntament d’una capital metropolitana ha rebut nombroses queixes dels automobilistes per l’acumulació de senyals verticals de trànsit que hi ha en determinades cruïlles de la ciutat.L’ajuntament encarrega a un equip de psicòlegs especialistes en psicologia del trànsit que estudiï la millor manera d’organitzar els senyals verticals de trànsit. L’equip de psicòlegs observa la conducta dels conductors en les cruïlles conflictives i, partir dels resultats de les observacions, proposa una nova manera d’ordenar els senyals. El canvi que es fa en els senyals de trànsit a partir delsresultats de la recerca resulta un èxit. Per això, un ajuntament d’una capital de comarca demana al mateix equip de psicòlegs que també faci un estudi de la distribució dels senyals al seu municipi amb l’objectiu de detectar si cal fer algun canvi. L’equip de psicòlegs, després d’efectuar de nou la recerca observant els conductors a les cruïlles, fa una sèrie de recomanacions a l’ajuntament decomarques. Situa les accions de l’equip de psicòlegs en un quadrant de la taula d’Stokes i justifica breument l’elecció del quadrant escollit. La conducta de l’equip de psicòlegs, ¿podria vulnerar alguna de les cruïlles de decisió ètica que s’exposen al mòduls? En cas afirmatiu, quina i per què?
La motivació primordial de la investigació de la psicologia és descobriment i construcció del coneixement perun possible ús social, per això crec que sí que vulnera alguna de les cruïlles de decisió ètica, en aquest cas crec que podria ser la recollida de dades ja que pot ser públic o privat, pot ser confidencial i, també, pot ser un acte voluntari.




Pregunta 3
“Sempre que una persona es creua amb un gat negre li succeeix alguna desgràcia” és una afirmació que subscriu una part de la gent. I, enefecte, constatem que alguna vegada després de creuar-se amb un gat negre a algunes persones els succeeix un esdeveniment desagradable. Si algú basant-se en aquesta constatació empírica defensés que l’afirmació és científica, quina contraargumentació donaries per rebatre’l? No calen massa línies per respondre i baseu-vos exclusivament en arguments obtinguts dels mòduls.

En aquest cas, hauríemd’aplicar el mètode empíric-analític  que es basa en la lògica empírica, és a dir, hauríem de presentar proves contundents de que el fet de que et passin coses desagradables és culpa d’un fet extern (en aquest cas el gat negre). Podríem dir que és un cas de “profecia auto-complida” ja que si tu veus a un gat negre travessant per davant teu i després et passa alguna desgracia, el gat en serà el culpable,l’utilitzes inconscientment com a excusa per allò que t’ha succeït però és purament casualitat, ja que si et passa quelcom un dia que no t’hagi passat cap gat negre per davant, no se’ns acudeix pensar que ha estat per alguna superstició.  la ciència fa comprovacions empíriques mentre que la màgia no



Pregunta 4
Els antics maies van ésser uns grans observadors dels astres. Utilitzant...
Leer documento completo

Regístrate para leer el documento completo.

Estos documentos también te pueden resultar útiles

  • Preguntas
  • Preguntas
  • Preguntas
  • Esa Es La Pregunta?
  • Preguntas
  • Preguntas
  • preguntas
  • preguntas

Conviértase en miembro formal de Buenas Tareas

INSCRÍBETE - ES GRATIS