primera volta al mon
cartògraf italià, Americo Vespucci, que va dir que el que Cristòfol Colom va descobrir no era Índia si no un nou continent, Amèrica. Per aquest motiu, per demostrar que la Terra
era rodona i per trobar un pas marítim que comuniqués l’oceà Atlàntic i el Pacífic,
Fernando Magallanes, va emprendre la primera volta al món.MAIOL: Van sarpar de Sevilla “Wadalkibir “(Sanlucar de Barrameda) el 10 d’agost de
1519, amb 5 naus. Aquest viatge va ser financiat per el rei d’Espanya (Carles I)MARÇAL: Van creuar l´Oceà Atlàntic fins arribar a Amèrica del Sud.
Anaven amb 53 tripulants a cada nau, i 265 tripulants en total.
LAURA: Van recòrrer tota la costa en direcció al sud, i el dia 21 d’octubre de 1520 van trobar les Illes de les Espècies. Magallanes va morir en aquest arxipèlag, el 1521, en
l’intent de sotmetre els indígenes. El seu capità, Juan Sebastian Elcano, es va fer càrrec
de la expedició.MAIOL: Van arribar al Sud d’Àfrica (Cap de Bona Esperança) i després de recórrer la
costa oest d’Àfrica van arribar fins a Sevilla el 6 de setembre de 1522.MARÇAL: Durant el viatge van morir 247 tripulants (en van aconseguir arribar 18).
Van morir de l’escorbut, una malaltia que inflava les genives fins a cobrir les dents, la qual la van agafar a causa de no tenir bon menjar i per beure aigua putrefacta.
LAURA: Van descobrir les Filipines, l’oceà Pacífic i la Patagònia. Van demostrar que la Terra és rodona i que el seu diàmetre és molt més gran que el que havia imaginat Colom.
MAIOL: Esperem que os agui agradat....
Regístrate para leer el documento completo.