Psicologia del desenvolupament

Páginas: 11 (2717 palabras) Publicado: 16 de octubre de 2010
PREGUNTA 1

Durant l’adolescència el cos experimenta tota una sèrie de canvis físics totalment normals i dels quals no ens hem d’espantar,
El procés de la pubertat és un camí cap a la maduresa física i sexual, fins adquirir les característiques pròpies de la dona adulta.
En diferents etapes aniràs observants canvis en la morfologia del teu cos, com ara:

- l’estirada de l’adolescent, decop i volta et semblarà que has crescut mot en alçada i amplada, degut al desenvolupament del teu esquelet i dels òrgans interns.
- El desenvolupament de les característiques sexuals primàries, es a dir la preparació dels òrgans reproductors, com és el teu cas que ja has tingut la menarquia (primera menstruació).
- El desenvolupament de les característiques sexuals secundaries,anatòmicament se t’han desenvolupats els pits i t’ha aparegut borrissol tan el pubis com a les axil·les.
- Els canvies en la composició corporal, la quantitat del greix i la musculatura es distribueix amb consonància amb el creixement de l’esquelet. Probablement per aquest motiu et sembla que puguis estar més grassa , res d’això , sols que tot augmenta en una proporcionalitat.
- Eldesenvolupament dels sistemes circulatoris i respiratoris, que et donen més resistència i força.

Tots aquests canvis es van fen en un procés al llarg del temps, no vol dir que de cop i volta apareguin.
Però aquest canvis físics, com es normal , generen canvis Psicològics propis de l’etapa en que estàs. T’has de reorganitzar internament dels canvis morfològics exteriors.
Així et sembla que estàs grassa,el procés de la pubertat exigeix que anem adaptant-nos als canvis fisiològics que es produeixen .
Un bon procés és acceptar aquests canvis en tota normalitat, deixar que evolucionin i reconeixe’ls com a tals.
És una evolució que tothom hi ha de passar, en el cas dels nois no son tan observables, donat que són canvis més interns sense una visió externa tan espectacular com en el cas de lesnoies.
El fet d’haver tingut, ja , la primera menstruació, et pot generar inquietuds, has de tenir en compte que és un procés evolutiu, que tota noia hi ha d’arribar. El fet d’haver estat la primera en tenir-la , no representa cap implicació més.
La percepció que puguis tenir del propi cos forma una part important del teu autoconcepte. Com més positiu sigui més autoestima tindràs i les tevesrelacions amb el companys serà més positiva.

b) http://eticabioetica.obolog.com/adolescencia-sexualidad-223968

Aquest link proporciona una visió general de l’adolescència, lligada a la importància de la sexualitat dins de l’ esser humà.
Les classificacions per etapes de l’adolescència i les diverses etapes sexuals, o formes d’enfocaments de la sexualitat, així com les diverses reaccions delmicrosistema de l’adolescent.
L’aspecte que més valoro d’aquest document és com enfoca les diferents etapes per la que passa l’adolescent i com relaciona el sentiment sexual amb l’entorn que l’envolta.

http://www.euroresidentes.com/adolescentes/adolescencia.htm

Aquest link ens dona un detall de l’adolescència, tan dirigit al propi adolescent com al pares de l’adolescent.
Pel que fa al documentdirigit als propis adolescent, fa una acurada descripció de les etapes per que passen, el link es va subdividint en:
¿Qué es la adolescencia?
La pubertad
Cambios físicos en la pubertad: chicas
Cambios físicos en la pubertad: chicos

Dins la divisió “La pubertad”, ens detallen els canvis psicològics implicats en aquest procés així com consells en com enfocar-los, així com encarar la pròpiasexualitat.

PREGUNTA 2

“LES CONDUCTES DE RISC EN LA JOVENTUT I LES SEVES CONSEQÜÈNCIES”

PRIMERA FASE

1,- INTRODUCCIÓ
Actualment la major part de la morbilitat i mortalitat dels joves és el resultat dels propis estils de vida. La majoria de les amenaces actuals a la salut dels nostres joves, són conseqüència de factors socials, ambientals i conductuals.

2,-DEFININICIO
Definim...
Leer documento completo

Regístrate para leer el documento completo.

Estos documentos también te pueden resultar útiles

  • psicologia del desenvolupament
  • psicologia del desenvolupament
  • Psicologia De Desenvolupament
  • Psicologia del desenvolupament
  • Pac 1 psicologia del desenvolupament
  • Psicologia Del Desenvolupament Pac
  • Psicologia del Desenvolupament I
  • Psicologia del desenvolupament 1

Conviértase en miembro formal de Buenas Tareas

INSCRÍBETE - ES GRATIS