psicopedagogia
02.113 Dificultats d’aprenentatge i intervenció psicopedagògica
PLA DOCENT
Segon Semestre, curs 2011-2012
Activitat d’Avaluació Continuada
ACTIVITAT Nº 2: Assessorament en l’àrea dematemàtiques
En una escola pública, centre d´atenció preferent (CAEP) de Barcelona, amb doble línia, s’han plantejat treballar en grups flexibles en les diferents àrees curriculars. Compten ambmestres de suport que fa anys que treballen a la mateixa institució, per això coneixen prou bé les necessitats del mateix. Les famílies en general no són massa participatives, no obstant l´AMPAimpulsa activitats de cara a que s´integrin en la comunitat educativa.
El centre té matriculat un percentatge significatiu d’alumnat que presenta necessitats específiques de suport educatiu (nese) oque s’han incorporat tard a l’escolarització.
Les tipologies que podem trobar a les seves aules són:
Perfil d’exclusió social, amb pares sense feina i sense subsidi.
Declarats en desemparament(tutela administrativa)
Pertanyents a minories ètniques,la majoria gitanos i nens procedents de l´Europa de l´Est.
Amb un desfasament curricular de més de 2 cursos
Fills de famílies desplaçades.En el curs dels alumnes de segon, trobem a la Ying, una nena força espavilada a l´hora de relacionar-se amb els companys de classe i amb els mateixos mestres. Fa un any que ha arribat al centre ambun reagrupament familiar. Malgrat la seva empenta i dinàmica de treball, la Ying no se´n surt en les activitats relacionades amb les matemàtiques.
Presenta dificultats en l´execució de lesoperacions (dificultat en el càlcul), comprensió verbal dels problemes plantejats, cosa que l´impedeix escollir les operacions correctes.
La mestra de la Ying manifesta, en l’entrevista, que lesprincipals dificultats que presenta aquesta nena en l´àrea de les matemàtiques són:
Utilitza els dits per comptar.
Acostuma confondre números que guarden algun tipus de simetria (6/9, 2/5..)
Falla en...
Regístrate para leer el documento completo.