resumen filo
Departament de Ciències socials. Seminari de filosofia
NOM: Arturo Alan Huanca Fuentes Curs: 1 B
Tema 1: APROXIMACIÓ ALA FILOSOFIA
Activitats
1.1 Quines són les característiques pròpies de la filosofia?
La cerca total de la veritat a partir del raonament, que amb l’ajuda de la ciència intenta trobar lasaviesa i eradicar d’ignorància.
1.2 Quines condicions intel·lectuals requereix fer filosofia?
Requereix tenir una ment que no es conforma amb el que veu, que cerca mes enllà del propi raonament.
1.3Quines són les exigències teòriques per filosofar?
Primer tens que tenir una inquietud,es a dir, intentar trobar una resposta a una qüestió i la resposta que donis a de ser basada en la veritat i lacoherència.
1.4 Quina és la finalitat pràctica de la filosofia?
La finalitat de la filosofia es donar a conèixer el propi coneixement i amb això viure millor, de manera més humana, més intel·ligent imés intensa.
1.2
3.1 En què es diferencia la filosofia del coneixement ordinari?
En que la filosofia va més enllà del coneixement ordinari,ja que busca respostes més complexes y reflexives.
3.2 Per què la filosofia no és un saber científic?
Perquè no intenta trobar la resposta correcta, no busca la resposta que sigui basada en loreal, la filosofia és més un saber creatiu.
3.3 Quines coincidències i quines diferències hi ha entre filosofia i ciència; entre filosofia i religió?
Coincidències: Totes intenten trobar unaresposta a la nostra existència.
Diferencies: Cadascuna té una manera pròpia de respondre a aquesta pregunta(ciència: basada en fets comprovables)(filosofia: basada en les pròpies reflexionshumanes)(religió: basada en un Deu que es la resposta a totes aquestes preguntes)
4
La filosofia son preguntes sobre l’existència, el coneixement vertader , la veritat, la moral, la bellesa, la ment y...
Regístrate para leer el documento completo.