Rock
El rock és un gènere musical sorgit als Estats Units en la dècada de 1950 que va evolucionar a una gran varietat d'estils a partir de la dècada següent, i ràpidament es va popularitzar per gran part del món.
La seva forma originària coneguda com rock and roll, va sorgir de la combinació de dos gèneres anteriors (country i rhythm and blues) i també es va nutrir de blues i folk i vaincorporar influències del jazz i altres estils.
Musicalment, el rock s'ha centrat en la guitarra elèctrica, normalment com part d'un grup de rock amb el cantant, el baix, la bateria, algunes veus i instruments de teclat com el piano.
Típicament és una música centrada en cançons habitualment amb compàs de 4/4 i utilitzant una estructura vers-tornada, però el gènere s'ha tornat extremadament diversi les característiques musicals comunes són difícils de definir. Com la música pop, les lletres se centren sovint en l'amor romàntic, però també tracten un rang ampli d'altres temes amb un enfocament freqüent en el social i el polític. El domini del rock per músics homes ha estat vist com un dels factors principals que defineixen els temes explorats en la música rock. El rock posa més èmfasi enla composició, l'actuació en viu, i l'autenticitat que la música pop.
La música rock també va abastar i va servir de vehicle per als moviments culturals i socials, portant a la creació de subcultures importants incloent els mods i els rockers al Regne Unit, i la contracultura hippie que es va propagar a San Francisco (Estats Units) a la dècada de 1960.
Quan la cultura internacional del rock es vadesenvolupar, va aconseguir destronar al cinema com la major influència en la moda. Els seguidors de la música rock normalment van desconfiar del món de la moda, al qual usualment han vist com una exageració de la importància de la imatge a costa del contingut. La moda del rock ha estat considerada una combinació de cultures i períodes diferents, així com una expressió de visions divergents sobrela sexualitat i el gènere, i la música rock en general ha estat vista i criticada per facilitar una major llibertat sexual. El rock també ha estat associat amb diverses formes d'ús de drogues com ara l'alcohol.
1.1.Cronologia i evolució del rock
Anys 50
El 1954, un desconegut jove anomenat Elvis Presley grava la cançó That 's all right Mama, la qual segons la revista Rolling Stone és laprimera cançó de rock and roll de la història. És l'any 1956 quan comença el fenomen d'Elvis i amb això el fenomen del rock and roll, els moviments pèlvics, balls, atractiu físic i versàtil veu, fan arribar a Elvis a dalt de la música popular, sent denominat, El rei o rei del rock and roll.
-Apareixen cantants com Chuck Berry, Bo Diddley i Little Richard
-Bill Haley, Gene Vincent i Vince Taylor,entre d'altres popularitzen molts èxits,apropant el rock a la població blanca.
-Phil Spector revoluciona la forma de gravar música amb el seu "Wall Of Sound" i es convertiria en el model a seguir per als productors musicals dels anys 60.
-El Rock and roll arriba a Regne Unit i es popularitza el grup The Quarrymen (que més tard es convertiran en The Beatles a la fi dels anys 50, principis dels anys60).
-Sorgeixen icones com Everly Brothers.
Anys 60
-Apareixen The Beatles i l'anomenada Invasió britànica: The Rolling Stones, The Who, The Animals ... Neix el moviment mod liderat per diversos d'aquests grups.
-Als Estats Units s'inicia l'anomenat "surf rock", gènere del qual són els Beach Boys.
-
Bob Dylan utilitza la guitarra elèctrica en cançons amb base folk, creant el folk rock.-Sorgeixen altres bandes molt innovadores com Pink Floyd, Traffic, Jethro Tull o Soft Machine.
-Jimi Hendrix i Eric Clapton revolucionen la forma de tocar la guitarra elèctrica.
-La Creedence Clearwater Revival i Buffalo Springfield, grup del que sortiria Neil Young, s'encarreguen de mantenir el costat més clàssic i purista del rock and roll.
-En 1969 el primer en solitari de Neil Young, també en...
Regístrate para leer el documento completo.