Standby
La vida s’entén com la capacitat d’autoorganitzar-se i autoreplicar-se. Les característiques principals d’un ésser vius són: el metabolismeque és l’intercanvi d’energia i matèria entre l’exterior i l’interior, la capacitat de reproduir-se i la irritabilitat que ésapacitat de reaccionar amb l’entorn queels envolta.
Un cop sabem que és la vida ens podem preguntar: Com va sorgir?
Hi ha forces teories sobre l’origen de la vida entre les quals destaquen Elcreacionisme (Deu va crear la vida. Hi ha diferents religions), el generacionisme espontani (la vida sorgeix del no res, de la matèria inert). Aquesta teoria va ser falsadaa través de l’experiment de Redi. Aquest experiment utilitzava dos pots amb un trosset de carn, un tancat i un obert. Els deixava un temps en el mateix espai,mateixes condicions, etc. Quan tornava havia sorgit vida en el tros de carn de pot obert, en canvi el del pot tancat continuava igual. Això demostrava que la vida nosorgia del no res, i que aquelles larves eren allà perquè algun insecte les havia deixat.
També destaquen la panspèrmia (la vida ve de l’espai i arriba a la terra enforma de meteorit), i la sopa Primitiva d’Alexander Oparin (la sopa primitiva va començar fa 3500000000 d’anys. A la Terra no hi havia oxigen ni atmosfera, però hihavia moltes fonts d’energia que es el que es necessita per unir molècules. És creen molècules complexes, l’ADN permet que es reprodueixin i així es formen lesprimeres cèl·lules. Aquestes al reproduir-se formen les primeres formes de vida que van evolucionant fins a l’actualitat). Aquesta és la teoria més acceptada.
Regístrate para leer el documento completo.