Sueños

Páginas: 2 (306 palabras) Publicado: 21 de diciembre de 2014
1. Els somnis
1.1 Què són?
Segons molts científics, els somnis són una mena de “realitat virtual” formada per una sèrie d’imatges, sons o sensacions que estan relacionades ambexperiències i/o records del somniador de dies o mesos anteriors.
Normalment quan ens despertem només recordem coses simples com una imatge, un so, una idea, etc, o un somni moltelaborat que pot contenir des de escenes, a personatges, objectes o escenaris.
Està comprovat que en qualsevol persona que dorm, somnia, i per tant, passa per les 5 etapes o fases delson. En l’última fase, anomenada REM “Rapid Eye Movement” en anglès, o “Moviment Ocular Ràpid” MOR, és la fase on se sol recordar millors els somnis, i que aquests estan méselaborats.
Però per a autors que han escrit diferents llibres sobre somnis, els defineixen d’una manera, més bé estrany. Aquí tenim algunes cites que m’han semblat molt interessants:
"Unsueño es una puertecilla escondida en los más íntimos y secretos espacios del alma, abriéndose a esa noche cósmica que fue la psique mucho antes de que hubiera conciencia del ego, yque seguirá siendo la psique por mucho que se extienda nuestra conciencia del ego."(1)
"A menudo, [...] simpre hay alguien que me anuncia que nunca sueña. Después de investigar unpoco se revela que, en realidad, la persona sí tiene sueños; lo que ocurre es que a veces no concuerda con nuestro criterio sobre lo que consideramos como un sueño. Se piensa que un'sueño' es algo especial, una clase de narrativa. [...] Tenemos más preferencia por la narrativa que por la imagen. Sentimos que cuanto más épico es un sueño, más significativo tieneque ser. Sin embargo, a menudo encuentro que la narrativa es menos reveladora que una imagen sola, la cual, cuando realmente entramos en ella, produce un gran fruto." (2)
Leer documento completo

Regístrate para leer el documento completo.

Estos documentos también te pueden resultar útiles

  • el sueño y los sueños
  • sueño
  • Los sueños
  • el sueño
  • Los Sueños
  • Los Sueños
  • sueños
  • el sueño

Conviértase en miembro formal de Buenas Tareas

INSCRÍBETE - ES GRATIS