teories de la llum
1.- Teoria Corpuscular de Newton
La teoria l'anomanem “Teoria Crpuscular”, va ser descoberta per Isaac Newton a l'any 1666. Newton diu que la llum està formada perdiminutes particules emitides a grans velocitats en linea recta per cosos lluminosos. La direcció de propagació de aquestas particules tenen el nom de raig lluminos. Newton fundamenta aquest dos punts, lapropagació rectilinia i la reflexio de aquests raigs.
Aquesta teoria podia demostrar la explicació de la propagació rectilinia de la llum, la refraccionació i la reflexió dels raigs.
Pero no podiajustificar les irisacions en les llamines de vidres, tampoc podia explicar els fenomens de interferencia i la difracció.
2.- Teoria ondulatòria de Huygens
Aquesta teoria anomenada Teoriaondulatòria, va ser descuberta per Christiaan Huygens a l'any 1690, pero no va ser acceptada pel gran presrigi de Newton. La teoria defineix que la llum es un moviment ondulatori del mateix tipus que elmoviment del so. Com que les ones es trasmiteixen pel vuit, es suposa que les ones lluminoses necesiten un mitja ideal per a propagarse, l'eter.
Podia explicar el fenomen de les irisacions en lesllamines de vidre, que la teoria corpuscular no podia explicar.
3.- Teoria ondulatòria de Fresnel
Aquesta teoria feta per Augustin Fresnel a l'any 1815 l'anomenem teoria ondulatòra. Vasintetitzar els conceptes de la teoria ondulatoria de Huygens, que permitia calcular els patrons de difracció generats pels obstacles i explicar de forma satisfactoria la propagació rectilinea dels medishomogenis, eliminan així la teoria de Newton.
4.- Teoria electromagnètica de Maxwell
La teoria electromagnètica la va crear James Clerk Maxwell a l'any 1865, ell descubreix que la perturbaciódel camp electromagnètic por propargar-se en l'espai a la mateixa velocitat que la de la llum en el vuit, compartant així les ones electromagnètiques amb les ones lluminoses.
Aquesta teoria no...
Regístrate para leer el documento completo.