Tirant lo blanc (personatges)
1. Personatges principals
Tirant: És el protagonista principal, és una persona valenta, amable i educada (demostrat al capítul XXIX quan cordialment es presentaal ermità) i segur d’ ell mateix, (demostrat al capítul XXXI, quan li demana a l’ermità que li doni l’ordre de cavalleria per conseguir ser cavaller). Defensa el seu honor amb totes les seves forces,però en el terreny amorós es mostra bastant tímid i vulnerable i està molt enamorat.
Carmesina: L’altre personatge protagonista, com no, no pot ser altre que aquesta dama de gran bellesa, que enamoraTirant i mantenen una relació amorosa en secret. És la Princesa de l’Imperi Grec i te un objectiu al llarg de tot el llibre, que és mantenir la seva virginitat, és molt culta però de vegades es deixadur per influencia dels altres.
Diafebus: És el cosí de Tirant, així com el seu company d’armes i amic. És un cavaller noble i fidel que aconsegueix ser el duc al enamorar-se i casar-se ambEstefania, la cosina de Carmesina.
Plaerdemavida: Amiga i donzella de Carmesina. És divertida, intel•ligent, atrevida i ajuda Tirant per poder estar amb la Princesa. Està enamorada d’ Hipòlit, però no licorrespon.
Emperador: és l’amo de l’Imperi de Constantinoble. Home molt culte i educat, que es preocupa pels problemes de la cort, però no se’n adona del què passa al seu voltant i acaba morint de penaper Tirant i Carmesina.
Viuda Reposada: És una dona odiosa, que s’enamora de Tirant i intenta separar-lo de Carmesina amb enganys i trampes.
El duc de Macedònia: Antagonista. Padrastre d’Estefania,culpable de la mort de l’hereu i traïdor. (Es demostra a la pàgina 149 quan ataca Tirant per darrere)
2. Personatges secundaris
Guillem de Varoic: Un antic cavaller que decideix deixar la vida deles armes i emprendre un viatge a Terra Santa, fent de pelegrí. És un home valent i que sap enfrontar els problemes. (li dona ordre de cavalleria a Tirant)
La comtessa: Dona de Guillem de Varoic, la...
Regístrate para leer el documento completo.