Trabajo Cordeluna
INFORMACIÓ BIBLIOGRÀFICA
Títol: Cordelluna
Autor: Elia Barceló
Editorial: Edebé
Lloc d'edició: Barcelona
Data d'edició: 2007
Pàgines: 346
RESUM
Fa molts anys, una història d’amor entre un guerrer i una donzella va quedar tallada per una maledicció. Una maledicció que dura any rere any, però els amants esperen. Un dia estan condemnats a retrobar-se, però es tornaran a perdre per culpade la gelosia i de l’odi, fins que al final i a l'arribar al nostre segle, un poder superior aconsegueix que es pugui trencar el malefici.
L'AUTOR
Elia Barceló (Elda, Alacant, Espanya, 29 de gener de 1957). Escriptora.
Va estudiar Filologia *Anglogermánica a la ciutat de València en 1979 i Filologia Hispànica a les universitats d'Alacant i *Innsbruck, Àustria, obtenint el doctorat en aquestaúltima en 1995. Des de 1981 resideix a Àustria, on és professora de literatura hispànica.
Obres
-Sagrada, Edicions B, Barcelona, 1989.
-Conseqüències Naturals, Madrid, 1994.
-El món de Yarek, premio UPC 1993, Barcelona, Editorial Llengua de Drap, 1994
-El cas de l'Artista Cruel, premi Edebé, 1998.
-La mà de Fatma, 2001.
-El vol del hipogrifo, Llengua de Drap, 2002.
-El cas del crim de l'òpera,2002.
-El secret de l'orfebre, Editorial Llengua de Drap, 2003.
-Disfresses terribles, Barcelona. Llengua de Drap, 2004
-*Cordeluna, Premi Edebé de Literatura Infantil i Juvenil, 2007.
-El magatzem de les paraules terribles, Zaragoza, *Edelvives, 2007. 3. ANÀLISI
Gènere:
Novel·la
Temes:
L'amor i els fets històrics que serveixen per situar l'acció de la novel·la. Argument:
Dueshistòries paral·leles, separades en el temps, ens submergeixen en una història d'amor
juvenil embolicada en intriga, gelosia i males arts. Una història d'amor que es veurà
truncada per una maledicció, i segles després uns joves actors es veuran embolicats
en ella.
Espai:
La ciutat de Burgos i un antic monestir.
Temps:
Actualitat i segle XI. La història s'inicia al segle XI, no obstant això,continua en
ple segle XXI. La narració es desenvolupa alternant les dues històries paral·leles.
Perspectiva i estructura:
La narració està narrada per un narrador en 3ª persona, però també podem
conèixer les història des de la perspectiva dels diferents personatges. Llengua i estil:
És una novel·la juvenil amb un estil senzill però molt cuidat. El lèxic utilitzat és
proper als joveslectors, no obstant això a través de la lectura ampliaran el seu lèxic
gratament
2
Escriptora espanyola nascuda a Elda, Alacant, el 29 de gener de 1957. Va estudiar Filologia Anglogermánica i finalment es va doctorar en Filologia Hispànica per la Universitat de Innsbruck. És professora de literatura hispànica a Àustria. És considerada com una de les tres grans escriptores de gènere fantàstic enllengua espanyola juntament amb la cubana Daína Chaviano i l'argentina Angélica Gorodischer. A part del gènere fantàstic, el que la va fer popular i amb el qual va guanyar diversos premis com l'UPC de novel·la curta o el Ignotus, ha conreat també la novel·la juvenil, la qual cosa li ha valgut grans reconeixements i la concessió de dos premis Edebé en 1997 i 2006. En 2007 va ser reconeguda perl'Associació Espanyola de Fantasia, Ciència Ficció i Terror amb el Premi Gabriel, guardó honorífic reservat per les més importants personalitats del gènere fantàstic a Espanya, sent la primera dona a aconseguir-ho.
3
CLIMA
Els hiverns eren molt complicats de sobre viure. El combatien amb foc, i amb això van crear sistemes rudimentaris de calefacció, tot i que el sistema més utilitzat era laxemeneia, ja que per avivar el foc utilitzaven carbó vegetal i llenya.
MENJAR
La gent de la edat mitjana vivia bàsicament de l’alimentació de pa i vi. Les famílies benestants també menjaven carn, on la més utilitzada era la de porc, tot i que també en menjaven de vaca o ovella. Els camperols no menjaven pròpiament pa, sinó una barreja de cereals (mill i civada).
CASES
Les cases solien...
Regístrate para leer el documento completo.