Treball Espacial
Introducció:
Durant segles, la gent ha somiat amb abandonar la Terra i viatjar a altres mons. El 1957, la Unió Soviètica va donar el seu primer pas en l'espai amb el llançament d'un petit satèl • lit, anomenat Sputnik. D'aquesta manera es va donar inici a l'Era Espacial.
Missions espacials tripulades:
L'aventura espacial de l'home va començar amb el rus Yuri Gagarin, que el12 d'abril de 1961 es va convertir en la primera persona que va viatjar a l'espai.
Gagarin va viatjar en la nau Vostok 1, que va donar una volta a la Terra en una missió que només va durar 108 minuts.
El següent pas el van donar els americans amb l'arribada de l'home a la Lluna. El primer "allunatge" es va produir el 20 de juliol de 1969 i el primer home a trepitjar va ser Neil Armstrong.Aquesta missió formava part del projecte "Apollo", que va aconseguir completar 6 viatges tripulats al nostre satèl • lit.
Els viatges es van realitzar entre 1969 i 1972 i van ser 12 els astronautes que van aconseguir trepitjar el sòl lunar.
El 1986, l'URSS va posar en òrbita l'estació espacial Mir. Va ser un dels projectes més importants de la navegació en l'espai del segle XX, més de 100astronautes van passar per ella. Aquesta estació va estar en funcionament fins a febrer de 2001 i va servir per a la realització d'experiments molt valuosos per a la ciència.
L'experiència adquirida amb l'estació soviètica va ser fonamental per a la construcció de l'altre gran projecte de l'home en l'espai: l'Estació Espacial Internacional (ISS).
Ja està en funcionament amb astronautes a bord,en el qual col • laboren 16 països, compta amb la participació principal dels Estats Units, Rússia, Europa i Japó.
L'Estació Espacial Internacional suposa un gran avanç en tecnologia espacial, és útil per a la realització d'experiments i per a l'estudi de la Terra des de l'espai. A més és important per a futurs viatges espacials tripulats, ja que permet estudiar els efectes de la microgravetatsobre el cos humà durant llargs períodes de temps.
ISS:
A 400 km sobre els nostres caps, desplaçant-se a una velocitat de 7,7 km per segon, es troba l'objecte més gran mai posat en òrbita: l'Estació Espacial Internacional (ISS). De tant en tant el gegantí laboratori orbital es pot apreciar a simple vista.
La major part de la ISS està formada per una estructura central a la qual estanfixats 16 panells solars enormes. Els mòduls on els astronautes viuen i treballen estan fixats a la part central de l'estructura.
El major projecte europeu en la ISS és el laboratori científic Columbus, on els científics poden realitzar experiments en condicions d'ingravidesa. Tant dins com fora del laboratori espacial és possible dur a terme gran nombre d'experiments.
L'Estació EspacialInternacional (ISS) s'utilitza per a gran nombre d'experiments científics. Els científics aprofiten les condicions d'ingravidesa de l'espai, que els permeten dur a terme molts estudis que a la Terra no podrien fer amb facilitat.
El laboratori cilíndric de 6,5 metres de llarg i 4,5 metres d'ample permet treballar fins a tres astronautes en condicions agradables. Al llarg dels murs hi ha 16 armarisper a experiments, emmagatzematge i altres equips.
Menjar:
Els aliments espacials d'avui són molt semblants als que es consumeixen diàriament a la Terra. Inclouen primers plats, verdures i postres congelats, aliments refrigerats, fruites i verdures, i productes lactis.
Els astronautes trien els seus menús quotidians molt abans de volar a l'espai. Hi ha tres menjars al dia, a més deberenars que poden consumir-se en el moment en que es desitgi.
Es subministren condiments, com a salsa de tomàtiga, mostassa i maionesa. Es disposa de sal i pebre, encara que només en forma líquida.
Els aliments espacials es conserven enllaunats o embolicats en paper d'alumini. Poden ser de baixa humitat, precuinats o deshidratats. Si els aliments són deshidratats, els astronautes no poden...
Regístrate para leer el documento completo.