Treball d'observació

Páginas: 18 (4348 palabras) Publicado: 16 de enero de 2012
TREBALL DE RECERCA |
-Observació d’un context educatiu |

ÍNDEX

INTRODUCCIÓ

1. DESCRIPCIÓ DEL CONTEXT Pàg 5-8

2. PLANTEJAMENT DEL PROBLEMA Pàg 9-10

3. METODOLOGIA DE RECERCA AMB LA TÈCNICA DE L’OBRSERVACIÓ Pàg 11

4. PROCES DE REGISTRE DE DADES Pàg 12-13

5. RESULTATS EXTRETS Pàg 14-20

6. CONCLUSIONS Pàg 21-22

BIBLIOGRAFIAANNEX

INTRODUCCIÓ
Era principi de curs, a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, encara no saps ben bé a quina classe vas, com seran els professors i estàs súper perdut, tens una mica de por, de sobte entrem a l’aula C108, ens espera la nostra professora Pilar que ens demanarà un treball, un treball d’observació.
Es formen grups de ¾ persones, que encara no es coneixen, una vegadarealitzats els grups, tots/es ens plantegem quina podria ser la observació a realitzar i com ens podem organitzar.
La nostra motivació era saber més d’allò que ens plantejàvem, trobar resposta a totes les preguntes que ens sorgien, saber més de tot allò que pot ser no ens haviem parat a observar, poder arribar a fer un treball amb uns bons resultats. Teníem ganes de saber si podríem sortir endavantrealitzant un treball en el que no podíem preguntar als nostres subjectes, on només teníem la possibilitat d’observar i extraure les nostres pròpies conclusions.
Ens vam plantejar que la nostra observació seria en un parc, que observaríem el comportament dels pares envers als seus fills i filles. Vam decidir escollir aquest tema ja que com a futures educadores creiem que per a poder ajudar alsnens a aprendre, primer hem d’apropar-nos més al seu món i a la seva situació familiar, per poder respondre a problemes de rendiment escolar hem de saber que és el que estan vivint.
El principal objectiu d’aquest treball va ser poder trobar resposta a la pregunta de recerca que ens plantejàvem, “Quina atenció tenen els cuidadors amb els nens i com influeix depenent de la persona que l’acompanya?”.Aquell era el nostre principal objectiu però, en un treball d’observació s’han de proposar hipòtesis, nosaltres teníem que formular-ne una, que ens podria donar resultats positius o negatius, no sempre les hipòtesis surten amb la resposta positiva, i no per això estan malament, si et surt una hipòtesis negativa esta tan bé com la positiva, en aquell moment te’n adones que en pots fer d’altres ique encara pot seguir oberta aquella observació que creies haver acabat.

Com ja em dit anteriorment aquet treball tracta de l’observació, doncs havíem de decidir dates per anar a observar, el lloc que observaríem i com ho faríem. Vam decidir anar-hi després de les classes i a una hora on podríem trobar infants, pares o acompanyats d’aquets en el parc.
La idea era fer partició de tasques, cadadia un membre del grup es dedicava a fer el diari de camp, mètode que és va decidir per realitzar les anotacions, el diari de camp ens permetia obtenir una alta fiabilitat i validesa en la recollida de dades ja que és una àmplia descripció dels fets observats de manera objectiva, i la resta de membres del grup observava els successos i li deia a la persona que anotava. La informació recollida seriaredactada de manera més explicita extraient aquells trets més rellevants de les observacions realitzades.
Volíem entendre i saber deixant una mica de banda la hipòtesis, quina era la socialització dels nens amb els altres, la dels pares amb altres pares i la d’ambdós junts. Si que la nostra hipòtesis se centra en pares només però com a interès del grup les relacions entre iguals i progenitors enssemblava força interessant i doncs, buscant informació varem trobar dues cites que ens van agradar referents al tema de la socialització.
“El niño se socializa no por cualidades instintivas, sino en virtud a su pertenencia en un grupo social.”

“La socialización es un proceso interaccional ente el individuo y la sociedad a través del cual éste va incorporando (…) pautas de comportamiento.”...
Leer documento completo

Regístrate para leer el documento completo.

Estos documentos también te pueden resultar útiles

  • Treball d'observacio
  • Treball
  • Treball
  • Treball
  • Treball
  • Treball
  • Treball
  • treball

Conviértase en miembro formal de Buenas Tareas

INSCRÍBETE - ES GRATIS