Vacuna triple virica
La vacuna antixarampionosa: s'obté a partir de cultius cel·lulars d'una soca atenuada de xarampió. Les indicacions d'aquesta vacunasón: la profilaxi activa davant el xarampió. I l'administració de dues dosis a tots els nens (de Catalunya) als 15 mesos d'edat i als 4 anys, respectivament. També es recomana la vacuna atothom qui no estigui immunitzat contra aquesta malaltia. Les contraindicacions generals són les mateixes que per totes les vacunes i les específiques són: en cas de tuberculosi activa i enembaràs. Els efectes són reacció febril, exantem fugaç i trastorns catarrals lleugers.
La vacuna antirubeòlica: és obtinguda a partir d'una soca atenuada de virus de la rubèola. S'administraigual que la antixarampionosa i també es recomana la vacuna a totes les dones d'edat fèrtil que no estiguin immunitzades contra la rubèola sempre i quan no es quedin embarassades immediatamentdesprés de la vacunació. Les contraindicacions específiques d'aquesta vacuna són embaràs. Per últim els efectes secundaris són molèsties articulars lleus i passatgeres.
La vacunaantiparotídica: obtinguda a partir de cultius cel·lulars adequats d'una soca atenuada del virus de la paroditis. Les indicacions són per a la profilaxi enfront la paroditis i l'administració en nens,com a triple vírica juntament amb les anteriors. Les contraindicacions específiques són durant l'embaràs. I com a efecte secundari es pot resentar una reacció febril.
informació: CollVera J. XTEC (Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya). Catalunya: Xtec.cat; maig 2006 [actualitzada maig 2006; accés 11 de gener de 2015]. http://www.xtec.cat/jcoll/vacunes/tv.htm
Regístrate para leer el documento completo.