T

Páginas: 2 (464 palabras) Publicado: 1 de junio de 2015
Treball sobre la Constitució Pastoral del Concili Vaticà II,
“Gaudium et Spes”
Formes i arrels de l'ateisme





LET03
PASCUAL SANCHIS
ASSIGNATURA DE RELIGIÓ
1.- Enumera els diferents tipusd'ateisme que s'assenyalen en el punt 19.
Amb la paraula ateisme hom designa fenòmens molt diversos entre sí: Per alguns Déu és expressament negat, altres consideren que l’home no pot asseverar resde res entorn seu; altres subjecten la qüestió de Déu a examen amb tal mètode que sembla que l’esmentada qüestió no tingui sentit. Molts, pretenen que totes les coses s’expliquen amb una sola raócientífica, o bé, al contrari, ja no admeten de cap manera cap veritat absoluta. Alguns exalten tant l’home que la fe en Déu esdevé quasi enervada. Altres es forgen talment Déu que aquella representacióno és cap de les maneres el Déu de l’Evangeli. Altres ni tan sols afronten les qüestions sobre Déu, per tal com semblen no experimentar la inquietud religiosa.

2.- Explica amb les teues pròpiesparaules en què consisteix l'ateisme sistemàtic.
L'ateisme sistemàtic és la independència de l'home respecte a Déu, la necessitat de 'sentir-se llibre' i 'constriur la seua pròpia vida' sense haver d'obeirla paraula del Senyor.

3.- Per què creus que el concili dedica tot un punt a aquesta particular manera d'ateisme?
Perque es un tipus d’ateísme molt exténs en el món i perque els arguments que elsque professen aquest ateísme no es basen en res vertaderament cert.

4.- Interpreta la frase assenyalada en roig en el paràgraf 21.
Vol dir que totes les persones tenen problemes i que en aquestos,solament Déu pot ajudar-les i estes, tindre esperança en ell ja que Déu aporta resposta i plenitud en la qüestió de cada persona.
5.- De què tenen part no xicoteta de culpa els creients?
Es el dolor dela discriminació entre creients i no creients que algunes autoritats civils introdueixen injustament, en no reconèixer els drets fonamentals de la persona humana.

6.- A què convida el concili als...
Leer documento completo

Regístrate para leer el documento completo.

Estos documentos también te pueden resultar útiles

  • T
  • T
  • T
  • T
  • T Y YO
  • T
  • T
  • T

Conviértase en miembro formal de Buenas Tareas

INSCRÍBETE - ES GRATIS