Educació Emocional

Páginas: 8 (1998 palabras) Publicado: 12 de marzo de 2013
Educacio emocional amb infants de 0 a 3 anys

estions alades
1. Què entenem per educació emocional en l’etapa de 0 a 3 anys?
– La teoria de la fusió emocional (Laura Gutman)
– Teoria del continuum (Jean Liedloff)

2. La relació família-escola.
– Importància dels ordres de l’amor (Bert Hellinguer)

3. Quin és el meu lloc com a professional de l’educació en relació a aquesta qüestió?– El meu fluir com a profesional. Ensenyar o cuidar? – L’escolta activa. Un acompanyament des de l’emoció i el sentir.

– Quan l’acompanyament emocional es transforma en tècnica. La distància no cuida.

4. La necessària seguretat emocional.
– Viure significa estar limitat.

– Llibertat i límits.
– De l’emoció a l’etiqueta.

El mn dels infants el mn de les emocions
Laura Gutman ila teoria de la fusió emocional. • En nuestra cultura, tan acostumbrada a ‘ver’ sólo con los ojos, creemos que todo lo que hay para comprender acerca del nacimiento de un ser humano es el desprendimiento físico. Sin embargo, si elevamos nuestro pensamiento lograremos imaginar que ese cuerpo recién nacido no es sólo materia, sino también cuerpo sutil, emocional, espiritual. Aunque la separaciónfísica se produce […] madre y bebé siguen fusionados en el mundo emocional. Al no haber comenzado todavía el desarrollo del intelecto, conserva sus capacidades intuitivas, telepáticas, sutiles, que están absolutamente conectadas con el alma de su madre. …todo lo que la madre siente, lo que recuerda, lo que le preocupa, lo que rechaza,… el bebé lo vive como propio. Porque en este sentido son dos seresen uno.[…] Esto significa que los bebés y niños pequeños son ‘seres fusionados’; es decir, que para ‘ser’ necesitan estar en fusión emocional con otros. Este ser con el otro es un camino de construcción psíquica relativamente largo hacia el ‘yo soy’. La institucionalización temprana del niño, que aparenta ser la tendencia y la solución posible para el ejército de madres que trabajamos, deberíaestar al servicio de una armoniosa constitución del ser esencial. Además, debería dar prioridad a la búsqueda individual, al respeto por los intereses genuinos de cada niño, los tiempos, el juego y la creatividad. …la niñez es el tiempo del juego y la fantasía, de la contención y la presencia de adultos cariñosos. Con estos elementos se construye un buen esqueleto emocional, de modo que más adelanteel niño cuente con excelentes recursos afectivos para afrontar el mundo de las ideas y las matemáticas.
Gutman, L. (2006) La maternidad y el encuentro con al propia sombra. Barcelona:RBA

• •





Una necessitat vital
Segons Jean Liedloff, el concepte del continuum es refereix a la idea que, per a assolir un òptim desenvolupament físic, mental i emocional, els éssers humans —especialment els bebès- necessitem viure les experiències adaptatives que han estat bàsiques per a la nostra espècie al llarg del procés de la nostra evolució. Per a un bebè, aquestes experiències necessàries són: • Contacte físic permanent amb la mare (o un altre familiar o cuidador/a) des del naixement.


• • •

Dormir en el llit dels pares en permanent contacte físic fins que el bebè decideixi elcontrari per ell mateix, cosa que succeeix al voltant dels dos anys.
Lactància materna a demanda. Romandre constantment en braços o apegat/da al cos d’una altra persona fins que el bebè comenci a arrossegar-se o gatejar per ell mateix, cosa que succeeix al voltant dels 6-8 mesos. Disposar de cuidadors/es que atenguin les necessitats del bebè (moviments, plors, etc.) sense emetre judicis niinvalidar-les. És important tenir present que el bebè no ha de ser el centre d’atenció permanentment, tot i que sí ha de sentir que les seves necessitats seran satisfetes. Fer sentir al bebè i potenciar les seves expectatives basades en què és un ésser innatament social i cooperatiu, al temps que fomentar el seu fort instint d’autoconservació. Igualment, és bàsic que el bebè senti que és benvingut i...
Leer documento completo

Regístrate para leer el documento completo.

Estos documentos también te pueden resultar útiles

  • EDUCACI N EMOCIONAL
  • UNITAT DIDÀCTICA EDUCACIÓ EMOCIONAL
  • Educació emocional i llenguatge en el marc de l´escola
  • La Educaci N Emocional
  • Educaci n emocional
  • Educaci N Sexual Y Educaci N Emocional
  • Trabajo Sobre La Educaci N Emocional
  • educacio

Conviértase en miembro formal de Buenas Tareas

INSCRÍBETE - ES GRATIS